W stronę krytycznego myślenia – schematy widocznego myślenia

Zdjęcie autorstwa Startup Stock Photos z PexelsW ramach projektowania działań związanych z nauczaniem hybrydowym warto wziąć pod uwagę kompetencje związane z kształtowaniem krytycznego myślenia. O samym krytycznym myśleniu w edukacji mówi się wiele, istnieje też szereg różnego rodzaju programów i metod nauczania, wspierających krytyczne myślenie, takich jak: filozoficzne docieka nie, inquiry-based learning, czy problem-based learning. My chcemy zaproponować zastosowanie tak zwanych rutyn widocznego myślenia lub rutyn myślowych.


Zanim zaczniemy zastanawiać się, jak w nauczaniu hybrydowym i online wykorzystać tak zwane rutyny myślowe, albo uwidocznione myślenie, warto na początek zaprezentować tę metodę dydaktyczną dosyć słabo znaną w Polsce z samej nazwy, choć same rutyny bardzo często wykorzystywane są w ramach kształtowania umiejętności krytycznego myślenia.

Aby przeczytać więcej o myśleniu krytycznym w nauczaniu hybrydowym KLIKNIJ i POBIERZ

[pdf-embedder url=”https://superbelfrzy.edu.pl/wp-content/uploads/2021/04/W-strone-krytycznego-myslenia.-Schematy-widocznego-myslenia.pdf” title=”W stronę krytycznego myślenia. Schematy widocznego myślenia”]

O autorce:

Izabela Wyppich – nauczycielka historii, plastyki oraz historii sztuki w Liceum Ogólnokształcącym nr 1 w Rudzie Śląskiej. Tutorka, edukatorka, entuzjastka technologii oraz nowoczesnych metod nauczania w edukacji. Autorka programów i scenariuszy edukacyjnych. Współorganizatorka Dyskusyjnego Klubu Filmowego „KaFe In-ni” w Rudzie Śląskiej, od lat zaangażowana w edukację artystyczną, filmową i regionalną. Członkini grupy SuperBelfrzy RP oraz społeczności Microsoft Innovative Educator Expert.

Podoba się? Podziel się z innymi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.