Wyobraź sobie taką sytuację: trwa lekcja, jesteś w klasie duchem i ciałem lub siedzisz przed komputerem i prowadzisz lekcję on-line, prosisz uczniów o otworzenie podręczników na stronie 64, zadajesz im pytanie i prosisz o szybkie wyszukanie odpowiedzi i zapisanie jej w zeszycie. Spoglądasz na miny uczniów i… co widzisz… widzisz radość i entuzjazm swoich uczniów? No właśnie…
Każdego roku, stając przed wyzwaniami nowego roku szkolnego, często zadajemy sobie pytania: Jak zachęcić uczniów do zaangażowania we własną edukację? Jak zmotywować ich do pracy i poszukiwania nowej wiedzy? Jak rozbudzić ich zainteresowanie danym przedmiotem?
Aby przeczytać więcej o grach edukacyjnych w nauczaniu hybrydowym KLIKNIJ i POBIERZ
[pdf-embedder url=”https://superbelfrzy.edu.pl/wp-content/uploads/2021/04/GRY-EDUKACYJNE-W-NAUCZANIU-HYBRYDOWYM.pdf” title=”GRY EDUKACYJNE W NAUCZANIU HYBRYDOWYM”]
O autorach:
Joanna Gadomska – biolożka w Zespole Szkół Ekonomiczno – Usługowych im. Fryderyka Chopina w Żychlinie, autorka bloga „Biologia z Blondynką”, członkini grupy SuperBelfrzy RP.W tym roku szkolnym otrzymała tytuł Edukator Roku 2020 w kategorii Ekologia. Prelegentka na ogólnopolskich konferencjach dla nauczycieli. Edukatorka z zakresu edukacji ekologicznej oraz profilaktyki zdrowia. Autorka licznych publikacji edukacyjnych, programów nauczania, innowacji pedagogicznych, scenariuszy zajęć i materiałów dydaktycznych. Pasjonatka pracy metodą projektu, autorka ogólnopolskich projektów „EKO-SZKOŁA”, „Klasowa Wigilia bez plastiku”, „Ręcznie robione, a nie kupione”, „Tydzień Uczniowskiej SuperMocy” oraz licznych projektów lokalnych i szkolnych. W swojej pracy stawia na relacje, aktywność i kreatywność. Stale poszukuje nowych, inspirujących rozwiązań edukacyjnych, ale nie zrywa z tradycją. Na swojej stronie pozytywnie motywuje do własnego rozwoju, aktywności i poszukiwania szczęścia, a także nawołuje do pomagania innym oraz do działania na rzecz środowiska przyrodniczego. Prywatnie, szczęśliwa mama i żona, która uwielbia małe i duże podróże ze swoja rodziną.
Olivia Dycewicz – nauczycielka biologii w Dwujęzycznej Szkole Podstawowej ATUT Fundacji Edukacji Międzynarodowej we Wrocławiu. Pracuje w programie International Baccalaureate Middle Years Programme. Członkini grupy Superbelfrzy RP. Pasjonatka różnorodnych metod nauczania biologii, autorka zgamifikowanych cykli lekcji: Tropy Zbrodni oraz Międzygalaktyczne Potyczki Medyczne. Uczestniczka i prelegentka wielu konferencji naukowych dotyczących dydaktyki i nauczania, także dwujęzycznego. Założycielka Studenckiego Koła Naukowego Nauczycieli “Sowa” na Uniwersytecie Wrocławskim, które aktywnie i z powodzeniem funkcjonuje do dziś.
Bartosz Chyś – nauczyciel mianowany, informatyka, edukacja wczesnoszkolna, oligofrenopedagog, świetlica, terapeuta, wykładowca na uczelni, pasjonat nowych technologii i metod aktywizujących w nauczaniu, pomysłodawca bloga Digitalni i kreatywni, grupy facebookowej: Digitalni i kreatywni – nauczyciele z pasją, szkolny koordynator programu Aktywna tablica, ambasador „Wiosny edukacji”, członek grupy Superbelfrzy RP, Microsoft Innovative Education Expert na rok szkolny 2020/2021. Laureat nagrody Gdańsk Miasto Przedsiębiorczych.
- Staż w grupie Superbelfrzy RP dla młodych nauczycieli do 30 roku życia - 30 sierpnia 2023
- Lekcja w terenie: Odznaki turystyczo-krajoznawcze w edukacji - 5 czerwca 2023
- Gry edukacyjne w nauczaniu hybrydowym - 31 maja 2021