„Insta obecności, czyli po co nam w szkole popkultura”
Czy ciągłe zanurzenie młodzieży w popkulturze jest szkodliwe? A może to nasza (z reguły) mało wystarczająca obecność w świecie Instagrama, YouTube’a, influencerów, memów, seriali oglądanych dla beki i dziwnych internetowych mód w gruncie rzeczy stanowi prawdziwe wyzwanie dla budowania dialogu z młodszym pokoleniem? Głównym tematem prezentacji staną się zatem kody (pop)kultury rozumiane jako narzędzie tworzenia tożsamości i wspólnej komunikacji z młodzieżą. Podczas spotkania, wędrując w stronę wszystkich tych obszarów, które na pierwszy rzut oka zazwyczaj wydają nam się mało zrozumiałe, a może nawet odstraszające, zastanowimy się więc wspólnie nad pozytywnymi, acz nie zawsze oczywistymi na pierwszy rzut oka, aspektami kultury popularnej i o tym, w jaki sposób powinniśmy wykorzystywać ją w działaniach edukacyjnych.
Dołącz:
Platforma Clickmeeting -> tutaj
Wydarzenie: streaming na FB -> tutaj
Karol Jachymek
kulturoznawca, filmoznawca, doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Katedrze Kulturoznawstwa Uniwersytetu SWPS w Warszawie. Koordynator, wykładowca i współtwórca School of Ideas. Zajmuje się społeczną i kulturową historią kina (zwłaszcza polskiego) i codzienności, wykorzystywaniem materiałów (audio)wizualnych jako świadectw historycznych, problematyką ciała, płci i seksualności, wpływem mediów na pamięć indywidualną i zbiorową, społeczno-kulturowymi kontekstami mediów społecznościowych oraz blogo- i vlogosfery, a także wszelkimi przejawami kultury popularnej. Współpracuje m.in. z Filmoteką Szkolną, Nowymi Horyzontami Edukacji Filmowej, Against Gravity, KinoSzkołą i Filmoteką Narodową – Instytutem Audiowizualnym. Prowadzi warsztaty i szkolenia dla młodzieży i dorosłych z zakresu edukacji filmowej, medialnej i (pop)kulturowej oraz myślenia projektowego i tworzenia innowacji społecznych. Autor monografii „Film – ciało – historia. Kino polskie lat sześćdziesiątych”.
Od 2009 roku uczy w Zespole Szkół Powszechnych w Damasławku. Laureat konkursu Wielkopolski Nauczyciel Roku 2019. Jeden z trzech certyfikowanych trenerów Google dla Edukacji w Polsce. Autor wielu publikacjiz zakresu wykorzystania TiK, w tym książki: „TiK w Pigułce – narzędziownik nauczyciela”. (wyd. CRE EDICON, 2019).Trener i edukator umiejętności ICT. Członek społeczności SuperBelfrzy RP.Prelegent wielu konferencji oraz autor warsztatów związanych z wykorzystaniem technologii w edukacji.
W 2021 roku wpisany na listę 100 osób wyróżnionych przez SPRUC za działalność na rzecz rozwijania umiejętności cyfrowych w Polsce.
Lider Google Educator Grup Poland (GEG Poland). Współtwórca pierwszego w Polsce podcastu edukacyjnego o technologiach Google – Go4edu.
- Cyfrowa Taksonomia Blooma – Akademia Młodego Superbelfra - 19 stycznia 2023
- Żeby im się chciało. Jak zaangażować niezaangażowanych na lekcji? - 5 kwietnia 2022
- Do zobaczenia….. - 10 sierpnia 2021