„Skuteczniej, ciekawiej, barwniej czyli więcej emocji na lekcjach matematyki”
Skuteczne nauczanie matematyki wymaga od nas nauczycieli coraz szerszego spojrzenia. Nie wystarcza już tylko dobre przygotowanie merytoryczne. Poruszymy takie aspekty, które w odniesieniu do pokolenia „Z” czyli pokolenia naszych uczniów mogą sprawić, że nasze lekcje staną się efektywniejsze i lepiej zapamiętywane. Warto zastanowić się nad tym, co zrobić, żeby lekcje nie były dla uczniów nudne i monotonne. Więcej emocji na lekcji sprawi, że będzie skuteczniej, ciekawiej i barwniej. A jak wywołać więcej emocji, oczywiście tych pozytywnych? O tym porozmawiamy podczas wykładu.
Dołącz:
Platforma Clickmeeting -> tutaj
Wydarzenie: streaming na FB -> tutaj
Dariusz Kulma
nauczyciel matematyki z ponad 20-letnim stażem. Jego pasją jest nauczanie. Podejmuje wiele inicjatyw w zakresie edukacji, za które był wielokrotnie nagradzany, w tym m.in. tytułem Nauczyciel Roku 2008 w ogólnopolskim konkursie organizowanym przez „Głos Nauczycielski” pod patronatem MEN. Dariusz Kulma jest autorem kilku projektów edukacyjnych, takich jak „Matematyka Innego Wymiaru” i „Matematyczne Mistrzostwa Polski Dzieci i Młodzieży”, wcześniej znane pod nazwą „Kwadratura Koła” oraz „E-laboratorium matematyczne – małymi krokami do wielkich sukcesów”. Jest propagatorem idei przyjaznej matematyki, która znalazła odzwierciedlenie m.in. w zbiorach zadań konkursowych z serii „Kwadratolandia”, w których najmłodszych uczniów przez zawiłości matematyczne przeprowadzają stworzeni przez niego bajkowi bohaterowie prosto z krainy Kwadratolandii. Jest również autorem serii książek dla maturzystów „Jak zdać maturę z matematyki?”, a dodatkowo prowadzi portal i fanpage dla maturzystów pod taką samą nazwą, z których korzystają uczniowie w całym kraju. Prywatnie jest także muzykiem, a jego wielką pasją, oprócz skoków narciarskich, są góry.
Od 2009 roku uczy w Zespole Szkół Powszechnych w Damasławku. Laureat konkursu Wielkopolski Nauczyciel Roku 2019. Jeden z trzech certyfikowanych trenerów Google dla Edukacji w Polsce. Autor wielu publikacjiz zakresu wykorzystania TiK, w tym książki: „TiK w Pigułce – narzędziownik nauczyciela”. (wyd. CRE EDICON, 2019).Trener i edukator umiejętności ICT. Członek społeczności SuperBelfrzy RP.Prelegent wielu konferencji oraz autor warsztatów związanych z wykorzystaniem technologii w edukacji.
W 2021 roku wpisany na listę 100 osób wyróżnionych przez SPRUC za działalność na rzecz rozwijania umiejętności cyfrowych w Polsce.
Lider Google Educator Grup Poland (GEG Poland). Współtwórca pierwszego w Polsce podcastu edukacyjnego o technologiach Google – Go4edu.
- Cyfrowa Taksonomia Blooma – Akademia Młodego Superbelfra - 19 stycznia 2023
- Żeby im się chciało. Jak zaangażować niezaangażowanych na lekcji? - 5 kwietnia 2022
- Do zobaczenia….. - 10 sierpnia 2021