Twój (nie)porządek na biurku, to z jakich aplikacji korzystasz organizując swój dzień, co czytasz i jak odpoczywasz, to wszystko elementy tajemnicy Twojego sukcesu. Podziel się z innymi poradami o tym jak organizujesz swoje środowisko pracy! Opublikuj odpowiedzi na swoich kanałach tagując je wspólnie #takpracuję, najlepiej jeszcze w styczniu 2018. Chcesz dowiedzieć się jak pracuje Twój ulubiony bloger lub znajoma, która jest super-efektywna w pracy, zachęć ich do udziału w akcji!
To, co dzieje się za kulisami naszej pracy, to nie tylko ciekawostki i rozrywka, ale okazja, by zobaczyć ile wysiłku, poszukiwań, bałaganu i porządku, potrzebne jest do osiągnięcia efektów, które prezentujemy na zewnątrz. Kiedy patrzymy tylko na nie, może nam czasem wydawać się, że naszym znajomym, których sukcesy podziwiamy, przychodzą te rzeczy łatwiej. Dlatego tak ważne jest dzielenie się nie tylko swoimi sukcesami, ale też niepowodzeniami oraz tym jak wygląda codzienna, żmudna praca na rzecz tych efektów.
To, jak organizujemy biurko, kalendarz, skróty klawiaturowe, ta jedna aplikacja, której odkrycie oszczędza do dziś najwięcej czasu, kryją w sobie cenne porady i wzajemną naukę. Podobnie jak nie ma jednego najlepszego sposobu, by nauczyć się np. matematyki, podobnie nasza organizacja warsztatu bywa bardzo zróżnicowana. Leonardo Da Vinci słynie do dziś z radykalnej organizacji pracy i krótkiego snu, podczas gdy legendarny logik Emanuel Kant spędzał codziennie kilka godzin na długim posiłku i regularnych spacerach po Królewcu.
Współcześnie, poza codzienną rutyną, bardzo dużo mówią o nas nasze cyfrowe nawyki i tzw. lifehacki. Nic dziwnego zatem, że jeden z popularniejszych w sieci serwisów z codziennymi poradami, amerykański Lifehacker.com postanowił przeprowadzić serię wywiadów z osobami wykonujące bardzo różne zawody (od prezesa firmy tworzącej aplikacje Quzilet po znaną hakerkę budującą zabawne roboty). Trwająca już kilka lat seria How I work była dla mnie wiele razy nie tylko inspiracją do tego, by wdrożyć jakieś zmiany w swojej organizacji pracy lub by wypróbować jakieś oprogramowanie i aplikacje. Prawdziwe historie i kontekst, w jakim coś działa lub nie, sprawia, że porady te są według mnie lepsze od nawet najbardziej szczegółowych recenzje i poradników. Dlaczego? Bo poznając odrobinę lepiej ludzi, którzy sprawdzili je na sobie, w codziennych warunkach, lepiej rozumiem jak coś działa i chętniej sprawdzam ich inspiracje. Zwłaszcza kiedy znam efekty ich pracy i jestem ciekaw “jak oni to robią?”. Akcja #takpracuję, do której zachęcamy was na blogu i profilu Superbelfrów, ma na celu ułatwienie dzielenia się takimi praktycznymi poradami. Możecie sami odpowiedzieć, w dowolnej formie, na ten kwestionariusz i opublikować swoją historię w sieci, gdziekolwiek chcecie. Możecie też, jeśli interesują Was warsztaty innych osób, wysłać im kwestionariusz i zachęcić do opublikowania swoich odpowiedzi. Ja zacząłem od poproszenia o to Agnieszkę Bilską i odpowiedzenia sobie samemu, a do dziś w w akcji wzięły i wzięli udział:
- Joanna Krzemińska (Zakręcony Belfer)
- Joanna Waszkowska (Uczycielnica)
- Marlena Kowalska (Szkoła Inaczej)
- Prof. Stanisław Czachorowski
- Karolina Żelazowska
- Barbara Ostrowska
- Oktawia Gorzeńska (Eduzmieniacz)
- Agata Baj
- Ania Kitowska (Nauczona)
Kamil Śliwowski jest edukatorem i trenerem zajmującym się otwartymi zasobami edukacyjnymi, prawem autorskim i bezpieczeństwem w sieci. Prowadzi bloga otwartezasoby.pl, na co dzień pracuje w Fundacji Katalyst Education i współpracuje z fundacjami Nowoczesna Polska oraz Panoptykon.
- Z cyfrowego muzeum do klasy – seminarium o wykorzystaniu zasobów archiwalnych w szkole - 7 listopada 2018
- Jak ograniczyć najbardziej uzależniające funkcje aplikacji i mediów społecznościowych? - 11 lutego 2018
- Zaglądamy za kulisy pracy edukatorów i edukatorek – dołącz do akcji #takpracuję - 11 stycznia 2018
W odpowiedzi na “Zaglądamy za kulisy pracy edukatorów i edukatorek – dołącz do akcji #takpracuję”
Świetna, bardzo ciekawa akcja. Dam znać kilku zakręconym belfrom, może im też się spodoba 🙂 Dla mnie kalendarz (a raczej co najmniej 3) to podstawa organizacji pracy.