Edukacja hybrydowa zakłada zdecydowanie większą samodzielność uczniów niż edukacja tradycyjna. W niektórych momentach procesu nauki uczeń sam podejmuje decyzje dotyczące tego kiedy i gdzie się uczy, a także metod, które pozwolą mu skutecznie opanować materiał wskazany przez nauczyciela. Rozwijanie samodzielności uczniów jest jedną z korzyści edukacji hybrydowej. Ważne jest, aby uczeń, pozostając w domu pod opieką rodzica, nie stracił możliwości kształtowania tej umiejętności.
Rodzic ma wobec tego do spełnienia bardzo ważną rolę w edukacji hybrydowej – powinien wspierać swoje dziecko w taki sposób, aby nie ograniczać jego możliwości samorozwoju. Składa się na to kilka podstawowych zasad. Warto, aby nauczyciel, najlepiej wychowawca, porozmawiał o tym z rodzicami na początku roku szkolnego, podczas zebrania w szkole lub online.
Aby przeczytać więcej o roli rodzica w nauczaniu hybrydowym KLIKNIJ i POBIERZ
[pdf-embedder url=”https://superbelfrzy.edu.pl/wp-content/uploads/2020/12/Rola-rodzica-w-nauczaniu-hybrydowym.pdf”]
O autorce:
Ewa Przybysz-Gardyza – absolwentka SGH (stosunki międzynarodowe), UW (filologia angielska) oraz WSP Korczaka (edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna), a także Akademii Liderów Oświaty CEO; nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i języka angielskiego w szkole podstawowej; Ambasador Programu eTwinning; należy do społeczności Superbelfrzy RP oraz Microsoft Innovative Educator Expert; pasjonatka nowych technologii; autorka bloga: dlanauczycieli.blogspot.com oraz współautorka bloga: programrazem.blogspot.com; współautorka autorskiego programu nauczania “Razem” dla edukacji wczesnoszkolnej oraz języka angielskiego dla I etapu edukacji; ciągle się uczy i poszukuje sposobów na ulepszanie szkoły.
- Staż w grupie Superbelfrzy RP dla młodych nauczycieli do 30 roku życia - 30 sierpnia 2023
- Lekcja w terenie: Odznaki turystyczo-krajoznawcze w edukacji - 5 czerwca 2023
- Gry edukacyjne w nauczaniu hybrydowym - 31 maja 2021