Podlaskie Wieczorynki Edukacyjne – Nauczyciel wieczorynkową porą

Właśnie ruszyły zapisy na VI Podlaską Wieczorynkę Edukacyjną, w czasie której poruszymy bardzo ważny dla nauczycieli i rodziców temat szeroko rozumianych zdolności i talentów, ich dostrzegania i rozwijania.  Spróbujemy razem z naszymi prelegentami poszukać odpowiedzi na pytania: Czy wszystkie dzieci są zdolne? Jak odkrywać swój “żywioł”, pasję, swoją moc? Jak rozwijać talenty naszych dzieci? Jakie stwarzać warunki, by dzieciom “rosły skrzydła”? Jakie skuteczne sposoby zastosować w szkole, by stwarzać możliwości rozwoju wszystkim uczniom?

Podczas spotkania wystąpią podlascy nauczyciele, edukatorzy i pasjonaci edukacji: Marta Traczkowska  i Kazimierz Leończuk ze Szkoły Podstawowej w Bakałarzewie, Maria Magdalena Dziejma –  polonistka z VI LO w Białymstoku, pasjonująca się teatrem oraz znakomici goście: Justyna Suchecka – dziennikarka edukacyjna, autorka książki „Young Power. 30 historii o tym, jak młodzi zmieniają świat”; Wiesława Mitulska – autorka bloga “Mamy w planie kodowanie”, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej w Słupi Wielkiej, ambasadorka Wiosny Edukacji, członkini grupy Superbelfrzy RP, współpracująca z CEO; Dorota Zawadzka  – Superniania, pedagog i psycholog rozwoju człowieka, społeczny doradca Rzecznika Praw Dziecka. Kawaler i Sekretarz Kapituły Orderu Uśmiechu, obecnie nauczyciel akademicki APS Warszawa,   autorka wielu poradników dla rodziców; Agnieszka Barszcz – germanistka, coach metody opartej na testach Gallupa, pozwalających odkrywanie w sobie dominujących talentów, które mają wpływ na każdego z nas.

Spotkamy się też z  właścicielami sklepu Pomysłowa kredka: Joanną Łajewską-Talipską, nauczycielką plastyki, muzyki, pedagogiem specjalnym, socjoterapeutą i Leszkiem Talipskim, nauczycielem informatyki i religii, którzy opowiedzą o grach planszowych jako  sposobie na odnalezienie potencjału ucznia. Odwiedzimy także warsztat pracy Marzeny Karawieckiej z Sejn, właścicielki firmy “Domowy wypiek sękaczy”, bo nasze spotkanie odbędzie się w Tłusty czwartek!    

Wydarzenie  rozpocznie się na platformie ZOOM (dla 100 osób, które zgłoszą się przez formularz) 11 lutego  2022 roku o godz.18.00.

Link do zapisów: http://bit.ly/wieczorynka6

Pozostali chętni będą mogli oglądać Wieczorynkę bezpośrednio na kanale YT Podlaskiego Klubu Kreatywnych Nauczycieli, gdzie dostępne są też poprzednie edycje.

https://www.youtube.com/channel/UCJXzGwCuPNdiLd04gtyaYXg

Dostęp do wszystkich linków będzie na dedykowanym Wieczorynkom Wakelecie: https://wakelet.com/@Podlaskie_Wieczorynki_Edukacyjne3673

 

 

Od pomysłu do realizacji

Ponad rok temu pojawił się zupełnie niepozorny pomysł, by wzorem innych województw stworzyć Podlaską Noc Belfrów. Z tego pomysłu  i połączenia kilku silnych osobowości edukacyjnych wyszło zupełnie coś innego. Cztery kobiety, które los postawił na swojej drodze, rzuciły się na głęboką wodę zorganizowania cyklicznej kilkugodzinnej konferencji dla nauczycieli, prowadzonej online i transmitowanej na żywo. Zupełnie nie wiedziałyśmy, jak to wpłynie na nasze życie, ale z pewnością więcej wniosło pozytywnej energii i wiary w ludzi niż pożarło czasu.
Otóż najpierw pojawiła się rzucona na spotkaniu ambasadorów Wiosny Edukacji zachęta, by tworzyć regionalne spotkania dla nauczycieli, następnie hasło – wszyscy z Podlasia niech zostaną po spotkaniu, to porozmawiamy, a później planowanie wspólnej koncepcji. Organizatorki, czyli Justyna Bober, Ewa Ziejewska, Edyta Ejsmont, Katarzyna Polak nie organizowałyśmy do tej pory niczego wspólnie, niektóre z nas zupełnie się nie znały. Połączyła nas tego wieczoru chęć i wspólny cel.
Szybko też pojawiła się potrzeba stworzenia czegoś, co jednak odróżni nas od Nocy Belfrów. Chodziło o stworzenie formuły, w której będziemy się czuły dobrze, a jednocześnie wszystkie chciałyśmy promować nasz region, bo przecież Podlasie to skarb narodowy – piękna przyroda, wielokulturowość, rewelacyjna kuchnia, zielone trasy rowerowe, urokliwe miejsca i wspaniały klimat kresów. Do tego naszym priorytetem stało się promowanie naszych nauczycieli, wszak ile można narzekać, że tu na wschodzie to nic się nie dzieje, a ludziom się nie chce. Wielu się chce i za każdym razem udaje nam się znaleźć fascynujące zaangażowane osoby z Podlasia, które dzielą się swoim warsztatem, doświadczeniem i charyzmą. Do tego nazwa – kompletnie nie identyfikowałyśmy się z Nocą Belfrów; szukałyśmy innej przestrzeni, oryginalnej nazwy przyjemnie kojarzącej się z wieczorem, a nie całą nocą. Do tego Zoom umożliwiał ustawienie tła z obrazem ekranu telewizyjnego, więc wszystko połączyło się w całość. Już przy tworzeniu pierwszej Wieczorynki zapadła decyzja o kolejnych, co okazało się strzałem w dziesiątkę.

II PWE
Każda z nas ma swój wkład w tworzenie Wieczorynki – wszystkie ustalamy na podstawie głosów uczestników i zapotrzebowania temat, każda zaprasza gości. Ale też każda z nas intuicyjnie wybrała to, co lubi i w czym czuje się kompetentna. Kasia opracowuje grafiki, tworzy plakaty i plansze informacyjne, zarządzam stroną FB Wieczorynki, skracam linki, by patrzyły przyjaźnie na wieczorynkowych uczestników oraz obsługuję Zooma (nawet nauczyłam się OBSa na potrzeby przesyłania na żywo transmisji). Justyna prowadzi Wakeleta Wieczorynkowego, tworzy formularze z zapisami, wysyła maile, zaprasza gości i promuje wydarzenia, Ewa „poluje” na wyjątkowych gości, kupuje i wysyła nagrody, wysyła informacje na FB, dba o zasięgi, Edyta nawiązuje współpracę z osobami z regionu i z mediami. Wszystkie razem ustalamy tematy i sprawiedliwie rozdzielamy zadania. Uznałyśmy natomiast, że mimo doświadczenia szkoleniowego i posiadanych kompetencji nie będziemy występować jako ekspertki, ale poćwiczymy pokorę i zostaniemy gospodyniami Wieczorynek. Damy głos cudownym podlaskim nauczycielom i wspaniałym gościom z całej Polski. W związku z tym dbamy o to, by nasi goście czuli się dobrze, ale też nie zapraszamy wyłącznie osób związanych z edukacją, gościli u nas pisarze, psycholodzy, aktorzy. Dbamy też o inne bodźce – podlaską kuchnię i tradycje, więc pojawiają się u nas twórcy ludowi, gospodarze ciekawych obiektów, kucharze. Tak jak Podlasie jest wielokulturowe, tak i nasze Wieczorynki są spotkaniem wielopłaszczyznowym, inspirującym nie tylko edukacyjnie, ale i promującym nasz rejon. Mamy też niezwykłe szczęście do gości. Za każdym razem są wspaniali, kompetentni, cudownie inspirują widzów. Wielu z nich zostaje z nami na nieobowiązkową część Wieczorynki, czyli dyskusję, w trakcie której panuje zupełnie inna, swobodna i otwarta atmosfera. Czasami gadamy przez długie godziny i dla każdego uczestnika znajdujemy przestrzeń do wysłuchania i podzielenia się refleksją.

Tak się złożyło, że reprezentujemy 3 największe ośrodki edukacyjne w Podlaskim: Białystok, Łomżę i Suwałki. Tam mieszczą się też nauczycielskie ośrodki doskonalenia nauczyciel, do których zwróciłyśmy się o patronat: Centrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku, Łomży i Suwałkach. Wieczorynka pozyskała też patronaty Wiosny Edukacji (wszystkie jesteśmy ambasadorkami), Podlaskiego Klubu Kreatywnych Nauczycieli (który Kasia Polak  razem z Ewą Ziejewską powołały kilka lat temu do życia), wydawnictwa Sensor, sklepu Pomysłowa Kredka, szkół Infotech. 

Najwięcej czasu zajęło nam chyba ustalenie, kiedy będzie pierwsza wieczorynka.  Od pierwszych ustaleń do realizacji poszło już bardzo szybko.

I Podlaska Wieczorynka Edukacyjna

Hasłem I PWE, która odbyła się 29 stycznia 2021 r. była Apteczka pierwszej pomocy na zdalne bolączki. Rozmawialiśmy o tym, jak zadbać o nauczyciela i ucznia, o relacje w zdalnej edukacji, o dobrostan. Zadaliśmy też naszym uczestnikom pytanie „Co warto zachować ze zdalnej edukacji?” Jedną z wielu odpowiedzi, które otrzymaliśmy, Małgorzaty Solarskiej, cytuję poniżej: „Zostawiłabym tę łatwość przesyłu informacji i kontaktu. Dawniej sięgałam za telefon do rodziców dopiero w sprawach wyjątkowych, teraz rozmawiamy całymi rodzinami. Na zebraniach mam pełne kanapy, są obecni wszyscy domownicy 🙂 Choć jesteśmy dalej, to mam wrażenie, że staliśmy się sobie bliżsi. Łatwość nawiązania rozmowy i odwagę spojrzenia sobie w zoomowe oczy z uczniami. Projektową pracę w grupach.” Naszymi pierwszym prelegentami miały być liderki Wiosny Edukacji: Ewa Radanowicz i Oktawia Gorzeńska. Ewa ze względu na problemy z Internetem, pojawiła się na żywo dopiero na kolejnej wieczorynce, była jednak z nami Oktawia.  Na pierwszej zagościli jeszcze: Katarzyna Olichwier – Bending –  anglistka z Augustowa, Kinga Gąsowska-Szatałowicz, nauczycielka z Białegostoku, a specjalnym gościem był Mikołaj Marcela, autor książek o edukacji dla rodziców. Nie zabrakło też elementów regionalnych: Małgorzata Wiszniewska i Ania Bowtruczuk opowiadały o żubrze Pompiku i marcinku, hajnowskim przysmaku. Od początku celem naszym było adresowanie naszego wydarzenia do podlaskich nauczycieli, rodziców i innych osób zainteresowanych edukacją z jednej strony, z drugiej pokazywanie, jak ciekawym i zróżnicowanym regionem jest Podlasie.

II Podlaska Wieczorynka Edukacyjna

Drugą wieczorynkę właściwie zaplanowałyśmy zaraz po ukończeniu pierwszej. Nazwałyśmy ją SPEcjalną Wieczorynką, bo poświęciłyśmy ją specjalnym potrzebom edukacyjnymi. Odbyła się 19 marca. Udało nam się zaprosić wyjątkowe SPEcjalistki Zytę Czechowską i Jolantę Majkowską, a także  Urszulę Dudę i Marka Stankiewicza ze szkoły dla dzieci autystycznych “Bajka” w Suwałkach. Marzannę Oniśko z Poradni Pedagogiczno-Psychologicznej w Białymstoku. O wielkanocnych zwyczajach w regionie podlaskim opowiadała Agnieszka Skarżyńska z Podlaskiego Muzeum Kultury Ludowej a Barbara Tarasewicz o lipskich pisankach. Specjalnymi gośćmi byli Olimpia i Paweł Burczykowie, rodzice osiemnastoletniej autystycznej Wiktorii. Same nie spodziewałyśmy się, jak niezwykli, pełni humoru i dobra to będą goście.  Nasi goście ufundowali też swoją książkę, która nie mogła trafić w lepsze ręce Anny Leśnej-Szymańskiej, założycielki Przedszkola z Oddziałami dla Dzieci z Autyzmem Pinokio. Ania odpowiedziała na nasze pytanie o największe wyzwania w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych: „Problemem jest brak zrozumienia dziecka, jego potrzeb jego możliwości, przez nauczyciela. Brak wprowadzenia komunikacji wspomaganej w przypadku uczniów z autyzmem i niepełnosprawnościami, które nie posługują się przy pomocy mowy…No i także brak zrozumienia uczniów  z problemami zachowania… brak relacji…”

III Podlaska Wieczorynka Edukacyjna

III PWE z 28 maja poświęciliśmy znowu problemom zdalnej edukacji i powrotu do edukacji stacjonarnej na ostatnie tygodnie roku szkolnego. Zadaliśmy sobie pytanie „Jak zakończyć rok szkolny z klasą?” Gościem był nie lada specjalista w tej dziedzinie profesor Jacek Pyżalski, badacz i porywający mówca. Adrianna Naruk  z białostockiej szkoły Mozaika mówiła o porozumieniu bez przemocy (NVC), Aleksandra Pezda, dziennikarka opowiedziała o końcu epoki kredy ze swojej perspektywy (po dziesięciu latach od napisania książki pod takim tytułem), Barbara Kołcz, nauczycielka informatyki z Białegostoku, zaproponowała kilka narzędzi przydatnych w pracy nie tylko zdalnej, Krzysztof Falkowski innowacyjny dyrektor pokazał nam swoją szkołę w Mońkach. Gośćmi pokazującymi niezwykłość Podlasia byli Dżenneta Bogdanowicz z tatarskich Kruszynian i Adam Wajrak, mieszkający w głębi Puszczy Białowieskiej. Tym razem zadaliśmy pytanie o najważniejsze wyzwania powrotu do nauki stacjonarnej. Dostaliśmy kilkadziesiąt odpowiedzi, ciekawych i ważnych, dotyczących zarówno relacji, jaki i budowy zespołu, angażowania i motywowania do nauki, ocalenia tego, co było przydatne w zdalnym nauczaniu, wykorzystania technologii w stacjonarnym nauczaniu. Emilia Kolanko z Krakowa napisała krótkie, ale ważne zadanie: „Moim zdaniem najważniejsze to na nowo zbudować grupy w klasach – z ikonek na ekranie odtworzyć społeczność.”

IV Podlaska Wieczorynka Edukacyjna

3 września miała miejsce pierwsza w nowym roku szkolnym a czwarta  z naszych wieczorynek zaplanowana została dość spontanicznie i bez kłopotów udało się pozyskać kolejnych znakomitych gości. Temat IV PWE wynikł z tegorocznych ministerialnych priorytetów. Zapytaliśmy naszych prelegentów i widzów „Jak  rozsądnie korzystać z priorytetów MEiN?” Rozmawialiśmy więc o wartościach, dziedzictwie kulturalnym i przyrodniczym z  Edytą Haraburdą-Harasimczuk, dyrektorką “wiosennej” szkoły nr 9 w Białymstoku, Elżbietą Babicz – polonistką i metodyczką z Białegostoku,  Dorotą Budzińską z Dąbrowy Białostockiej, badającą historię Żydów oraz Bożeną Szroeder z Ośrodka Pogranicze w Sejnach, która skutecznie uczy młodych ludzi traktowania ich miejsc urodzenia jako centrum świata, o roztropnym korzystaniu z technologii z Joanną Carewicz – anglistką, ambasadorką eTwinnigu z Białegostoku. O regionie opowiadała Beata Głębocka ornitolożka z Biebrzańskiego Parku Narodowego. Na koniec wystąpili znani w internecie: super tata Marcin Perfuński i Pan Belfer, Dawid Łasiński.

Tym razem zapytaliśmy, co jest najważniejszym priorytetem dla naszych uczestników. Oto jedna z odpowiedzi autorstwa Izabeli Jaskólskiej: „Równowaga między pracą a odpoczynkiem, racjonalne korzystanie z multimediów, utrzymanie dobrych relacji z uczniami przy rzetelnej, wymagającej od siebie i uczniów pracy.”

             We wrześniu prezentowałyśmy wieczorynki podczas zjazdu ambasadorów Wiosny Edukacji w Pleszewie, o czym pisałam w relacji „Jesienią w Pleszewie” https://superbelfrzy.edu.pl/glowna/jesienia-w-pleszewie-od-spotkania-ambasadorow-wiosny-edukacji-do-premiery-ksiazki/

V Podlaska Wieczorynka Edukacyjna

Na V PWE, 26 listopada postawiłyśmy na największą bolączkę szkoły i rodziców i zapytałyśmy, jak oceniać, by naprawdę doceniać. W tym temacie największymi ekspertkami są Natalia Bielawska, polonistka z warszawskiej szkoły, która zupełnie zrezygnowała z ocen cyfrowych oraz Anna Szulc, matematyczka z liceum z Zduńskiej Woli, która również odeszła od oceniania na rzecz empatycznego porozumienia z uczniami. Właśnie temat NVC, porozumienia bez przemocy stał się ważnym zagadnieniem tej Wieczorynki. Mówiła o tym też Kasia Malinowska-Zając, anglistka z Łomży. Barbara Osipczuk mówiła o pozytywnej dyscyplinie, Monika Koronkiewicz-Roszko o ocenianiu i relacjach, jakie można stworzyć dzięki działalności harcerskiej. Tym razem akcentem regionalnym były Pocztówki z Podlasia przygotowane i zaprezentowane przez organizatorki.

 

Ponownie zaszczyciły nas swoją obecnością liderki Wiosny Edukacji, Ewa Radanowicz i Oktawia Gorzeńska, fundując swoje książki jako nagrody. Jedna z nagród wygrała Aneta Janulewicz, która  tak odpowiedziała na nasze pytanie o to, jak doceniasz swoje dzieci, uczniów, nauczycieli: „Doceniam słowa, gesty, czyny. Doceniam kreatywność, wkład w pracę. Doceniam każde „dzień dobry” i „Dziękuję za lekcję”. Chciałabym zmienić tak wiele… Próbuję i wiem, że to ja mam tę moc. Prelegenci mają głowy pełne pomysłów. Jestem zainspirowana niemalże wszystkim i przede wszystkim BĘDĘ DOCENIAĆ, NIE OCENIAĆ. RÓWNOGODNI, RÓWNOPRAWNI, RÓWNOSILNI…”

Podsumowanie

Zakończyłyśmy rok 2021 bilansem 5 konferencji online, które nazwałyśmy wieczorynkami.

Oczywiście nie byłyśmy pierwsze w organizacji tego typu spotkań. Przed nami zostały zorganizowane zdalne  Noce Belfrów w Tucznie i w Kamieniu Krajeńskim, Lubuska Noc Belfrów. Po naszej pierwszej wieczorynce też miały miejsce kolejne: szczecińska, wielkopolska, południowa noc belfrów, Redzki Maraton Edukacyjny.

Pomyślałyśmy, że nasza noc belfrów musi się trochę inaczej nazywać i wymyśliłyśmy wieczorynkę. Ustaliłyśmy też, że zależy nam na promowaniu podlaskiej kultury, przyrody, tradycji, że chcemy zrobić z tego nie przerywnik, ale pełnoprawny element każdego spotkania. Od początku bardzo chciałyśmy, by naszymi odbiorcami byli nauczyciele i rodzice z naszego regionu i żeby nasze spotkania były na tyle praktyczne, żeby każdy nauczyciel wyszedł z gotowym pomysłem na lekcje. Chciałyśmy też pozyskiwać informacje zwrotne od uczestników oraz sprawdzać zapotrzebowanie wśród nich na tematy, które warto poruszyć na kolejnych wieczorynkach. Opracowałyśmy więc ankiety ewaluacyjne, za każdym razem też prowadzimy zapisy, w których pytamy o propozycje tematów.

Do promocji kolejnych wieczorynek służy nam Facebook, poza profilami prywatnymi, wykorzystałyśmy stronę Podlaskiego Klubu Kreatywnych Nauczycieli, który jest całkiem sporą bazą kontaktów edukatorów z regionu, tutaj też zamieszczałyśmy zapowiedzi wieczorynek i przedstawiałyśmy prelegentów.

Od pierwszej wieczorynki umieszczałyśmy nagrania (na żywo, a po wieczorynce zapisane) na kanale Youtube Podlaskiego Klubu Kreatywnych Nauczycieli, dzięki temu te nagrania cały czas są dostępne i ciągle jak widzimy oglądane. Ostatnia VPWE ma już ponad 1000 wyświetleń  https://www.youtube.com/channel/UCJXzGwCuPNdiLd04gtyaYXg

Pozyskałyśmy patronów, postanowiłyśmy fundować nagrody i przyznawać certyfikaty, bo wiemy, że nauczyciele tego potrzebują. Wsłuchujemy się też w uwagi naszych widzów i próbujemy zadbać o lepszą organizację i stronę techniczną. 

W zorganizowaniu pierwszego spotkania bardzo pomogła nam Irmina Żarska, która użyczyła nam swojego Zooma i nauczyła, jak nagrywać spotkanie i umieszczać je na żywo na kanale You Tube. Wiele nauczyłyśmy się też od siebie nawzajem. Spędziłyśmy ze sobą sporo czasu online rozmawiając o swoich problemach, ale także dzieląc się materiałami i ucząc nowych narzędzi. Nadal strona techniczna jest wyzwaniem, bo wymaga pewnych nakładów finansowych, a jak do tej pory wszystko organizujemy bezpłatnie bez żadnego wsparcia. Nasi prelegenci występują u nas za darmo i zazwyczaj przyjmują naszą propozycję z ochotą.

Mamy szczęście do wspaniałych gości. Zawsze dbamy o to, by większość prelegentów była z Podlasia, szukamy więc ciekawych osób, które są praktykami edukacyjnymi lub niezwykłych osobowości związanych z kulturą i tradycjami regionu. Dzięki temu poznajemy niesamowitych ludzi, słuchamy ich historii, pomysłów, doświadczeń, które inspirują uczestników, ale też nas. Naszych prelegentów szukamy też w grupie Superbelfrów RP i mimo wielu innych zajęć, zazwyczaj znajdują dla nas czas.  

Można powiedzieć, że powoli wyrabiamy sobie markę, stajemy się rozpoznawalne, choć ciągle walczymy z zasięgami, promocją wydarzenia i docieraniem do osób, do których nie potrafimy jeszcze trafić. Dzięki wieczorynce z udziałem Dawida Łasińskiego wiemy na przykład,  co robić, by nasz sukces był bardziej widoczny.

Niezwykle satysfakcjonującą częścią są dla nas ‘debaty dla wytrwałych’, kiedy oddajemy głos nie tylko naszym prelegentom, ale również uczestnikom. Słuchamy ich wnikliwie, czerpiemy z tych rozmów wiele motywacji i energii do organizowania następnych wieczorynek. Doczekałyśmy się też stałych bywalców, którzy, jak twierdzą, zapisują się w ciemno, bo wiedzą, że warto.

Teraz organizujemy  już VI PWE, wiele się nauczyłyśmy,  zaczynamy być formułą rozpoznawalną i mamy coraz mniej kompleksów „dziewczyn ze wschodu”. Czujemy dumę, że udało nam się dać coś wartościowego nauczycielom, stworzyć ofertę atrakcyjną dla wymagającej grupy zawodowej oraz z tego, że udaje nam się promować Podlasie. Wielkim plusem wspólnych działań jest też więź, którą stworzyłyśmy ze sobą, przestrzeń do wspólnych rozmów, ekscytacji, narzekań i inspiracji. Stajemy się coraz bardziej profesjonalnymi twórcami zasobów internetowych, ale też jesteśmy wrażliwe na problemy edukacyjne i mamy świadomość, że tworzymy ważne wydarzenie na mapie podlaskich inicjatyw edukacyjnych. Chociaż to zadanie jest pracochłonne i wymaga wyjścia poza strefę komfortu, to jednocześnie jest to jedna z piękniejszych przygód edukacyjnych, która mogła się nam przytrafić.

Katarzyna Polak – nauczycielka języka polskiego i muzyk, Microsoft Innovative Educator Expert, wykładowca kierunku ‘Innowacyjne i kreatywne metody pracy z uczniem’ w Ateneum – Szkole Wyższej w Gdańsku, mentorka oceniania kształtującego w kursie Centrum Edukacji Obywatelskiej „OK Zeszyt”, ambasadorka Wiosny Edukacji, współzałożycielka Podlaskiego Klubu Kreatywnych Nauczycielki, organizatorka kilku edycji konferencji dla nauczycieli: ‘Podlaskiej Wieczorynki Edukacyjnej’ oraz ‘Kreatywności online i offline’, trenerka kompetencji miękkich, ambasadorka eTwinning w woj. podlaskim, trenerka Edukreatywności, autorka piosenek edukacyjnych, która nie lubi rutyny szkolnej, ceni zaś przekazywanie inicjatywy i odpowiedzialności uczniom, autorka bloga edukacyjnego http://kreaktywnanauka.blogspot.com/, pasjonatka oceniania kształtującego, własnoręcznie tworzonych pomocy dydaktycznych i wykorzystania potencjału narzędzi cyfrowych w edukacji. Dla relaksu tworzy biżuterię artystyczną.

Justyna Bober
Podoba się? Podziel się z innymi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.