Wypróbuj niezależność
Jeśli nie wiesz, czy możesz – MOŻESZ !
Boisz się? Zatem ten artykuł jest właśnie dla CIEBIE…..
Dzisiaj opiszę programy biurowe (pakiet Office) i troszkę o (nie)produktywności, czyli gadżety potrzebne lub nie; zapraszam do lektury (i oglądania) …
Zatem do dzieła – pamiętaj, sam system pobierzesz ze strony:
https://free-desktop.pl
Jeśli chodzi o pakiet biurowy, to oczywiście mamy do dyspozycji wiele oprogramowania zarówno OpenSource, jak i komercyjnych.
Niestety firma Microsoft nie tworzy swojego pakietu w wersji dla Linux (mimo, że nawet dla Android’a istnieje). Za to mamy LibreOffice, które jest świetne i do tego darmowe:
Poza tym istnieją też różne komercyjne aplikacje, jak np. SoftMaker – ma wersję testową na swojej stronie.
Oczywiście zapraszam do obejrzenia całości mojego nagrania, dzisiaj jest wyjątkowo długie (ok. 20 minut).
Adam Jurkiewicz – haker edukacji, członek nieformalnej grupy SuperbelfrzyRP. Absolwent kursów Massachusetts Institute of Technology z języka programowania Python.
Trener języka programowania Python, robotyki, mechatroniki, technologii komputerowych ze szczególnym uwzględnieniem otwartych zasobów edukacyjnych oraz oprogramowania OpenSource. Programista, administrator systemów UNIX/Linux, twórca remiksu edukacyjnego FREE_Desktop – remiksu systemu operacyjnego dla wolnych ludzi, legalnego i darmowego dla wszystkich.
Współpracownik Centrum Edukacji Obywatelskiej, w projekcie „Koduj z Klasą” ambasador i trener nauczycieli w zakresie języka programowania Python.
Zdobywca wyróżnienia Listy 100 Szerokiego Porozumienina Rzecz Umiejętności Cyfrowych Polsce w latach 2017, 2020 i 2021, członek zarządu Szkolnej Sekcji Informatyki przy Polskim Towarzystwie Informatycznym. Trener języka programowania Python, robotyki, mechatroniki, technologii komputerowych ze szczególnym uwzględnieniem otwartych zasobów edukacyjnych oraz oprogramowania OpenSource.
Autor książki „Python 3. Projekty dla początkujących i pasjonatów” wydanej przez Helion Edukacja.
Współautor treści z języka Python w projekcie E-Podręczniki do kształcenia ogólnego dla klas ponadgimnazjalnych. Współautor książki "Koduj w Pythonie - tworzymy grę przygodową" oraz publikacji "ENIGMA - Poznaj zagadkę Enigmy, tworząc grę przygodową w Pythonie" wydanych przez Fundację Rozwoju Edukacji Cyfrowej.
- Czy chcemy być „na szmyczy” korporacji? - 31 lipca 2023
- WordPress w edukacji – jak uczyć kompetencji w bezpieczny sposób. - 3 lutego 2023
- Prezent świąteczny – FREE-SERWER - 2 grudnia 2022