Dzisiaj chciałbym przedstawić Wam pomysł na bezpieczne środowisko pracy w szkole.
WordPress – system blogowy, ale zamknięty w klasie, bez możliwości dostępu ze świata.
Korzystając z serwisu Bitnami, możemy pobrać plik OVA, zaimportować go do Virtualbox, a następnie w ciągu kilkunastu minut mamy działający system, w którym jesteśmy administratorem, uczniowie mogą sami rejestrować sobie konta.
Dzięki temu mamy kontrolę nad tym, co tam się dzieje. Uczniowie uczą się obsługiwać system, a ich wpisy nie ujrzą światłą dziennego poza klasą, ponieważ po lekcji najzwyklej w świecie wyłączymy maszynę i blok znika … do następnej lekcji z tą klasą.
Oto linki do oprogramowania:
- Virtualbox – system do wirtualizacji: https://www.virtualbox.org/
- Bitnami – maszyny wirtualne OVA dla Virtualbox: https://bitnami.com/stack/wordpress/virtual-machine
Zapraszam do zabawy i wykorzystania.
Adam Jurkiewicz - haker edukacji, członek nieformalnej grupy SuperbelfrzyRP. Nauczyciel informatyki w 78 LO w Warszawie, absolwent kursów Massachusetts Institute of Technology, Google IT Automation with Python oraz IBM Professional Data Science z języka programowania Python.
Zdobywca wyróżnienia Listy 100 Szerokiego Porozumienina Rzecz Umiejętności Cyfrowych Polsce w latach 2017, 2020 i 2021, członek zarządu Szkolnej Sekcji Informatyki przy Polskim Towarzystwie Informatycznym. Trener języka programowania Python, robotyki, mechatroniki, technologii komputerowych ze szczególnym uwzględnieniem otwartych zasobów edukacyjnych oraz oprogramowania OpenSource.
Autor książki „Python 3. Projekty dla początkujących i pasjonatów” wydanej przez Helion Edukacja.
Współautor treści z języka Python w projekcie E-Podręczniki do kształcenia ogólnego dla klas ponadgimnazjalnych. Współautor książki "Koduj w Pythonie - tworzymy grę przygodową" oraz publikacji "ENIGMA - Poznaj zagadkę Enigmy, tworząc grę przygodową w Pythonie" wydanych przez Fundację Rozwoju Edukacji Cyfrowej.
Zdobywca wyróżnienia Listy 100 Szerokiego Porozumienina Rzecz Umiejętności Cyfrowych Polsce w latach 2017, 2020 i 2021, członek zarządu Szkolnej Sekcji Informatyki przy Polskim Towarzystwie Informatycznym. Trener języka programowania Python, robotyki, mechatroniki, technologii komputerowych ze szczególnym uwzględnieniem otwartych zasobów edukacyjnych oraz oprogramowania OpenSource.
Autor książki „Python 3. Projekty dla początkujących i pasjonatów” wydanej przez Helion Edukacja.
Współautor treści z języka Python w projekcie E-Podręczniki do kształcenia ogólnego dla klas ponadgimnazjalnych. Współautor książki "Koduj w Pythonie - tworzymy grę przygodową" oraz publikacji "ENIGMA - Poznaj zagadkę Enigmy, tworząc grę przygodową w Pythonie" wydanych przez Fundację Rozwoju Edukacji Cyfrowej.
Jestem w:
Pozostałe wpisy Adam Jurkiewicz (Zobacz wszystkie)
- Czy chcemy być „na szmyczy” korporacji? - 31 lipca 2023
- WordPress w edukacji – jak uczyć kompetencji w bezpieczny sposób. - 3 lutego 2023
- Prezent świąteczny – FREE-SERWER - 2 grudnia 2022