Scratch w Akademii pana Kleksa

Czy programowanie na lekcjach języka polskiego jest możliwe i potrzebne?
Oczywiście, że tak, ponieważ uczy logicznego myślenia, rozwiązywania problemów, korygowania błędów, odwołuje się do wiedzy  zdobytej wcześniej na lekcji, rozwija kreatywność i wyobraźnię.

Przekonali się o tym  początkujący programiści z klasy czwartej, tworząc animację na temat omawianej lektury pt.,,Akademii pana Kleksa”.
Do tworzenia skryptów wykorzystali kolorowe bloczki, dzięki którym opisali budynek Akademii, wskazując przeznaczenie poszczególnych pieter szkoły.
Aby ułatwić dzieciom pierwsze spotkanie ze Scratchem  stworzyłyśmy scratchową kartę, dzięki której dzieci krok po kroku tworzyły animowaną Akademię. Do programu Scratch z pewnością jeszcze wrócimy.
Za miesiąc kolejna lektura i kolejna karta. Jaka? Przekonacie się już wkrótce.
Karta do wydrukowania



Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska, nauczycielki ZSS w Kowanówku, autorki blogów edukacyjnych www.specjalni.plwww.tikzklasa.blogspot.com, trenerki, prowadzące szkolenia z zakresu nowoczesnych technologii oraz prelegentki na ogólnopolskich konferencjach i autorki publikacji. Ekspertki ds. awansu zawodowego nauczycieli.  W 2017 roku w uznaniu szczególnych osiągnięć edukacyjnych i wychowawczych otrzymały Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej.

Jolanta Majkowska
Pozostałe wpisy Jolanta Majkowska (Zobacz wszystkie)
Podoba się? Podziel się z innymi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.