Chciałbym tym wpisem podzielić się z Wami moim odkryciem – nowym systemem operacyjnym przeznaczonym specjalnie dla edukacji.
Zorin OS EDU jest oczywiście oprogramowaniem Open Source, a więc darmowym i legalnym. Zawiera wiele programów, dostępnych w aplikacji „Oprogramowanie” – wystarczy uruchomić i mamy dostęp do wszystkich.
Chciałbym tutaj opisać też proces jego instalacji, gdyż wiem, że czasami boicie się, czy możecie czegoś takiego spróbować. A więc do dzieła.
Przede wszystkim ze strony projektu proponuję pobrać ISO i wg instrukcji przygotować pendrive, z którego następnie uruchomicie komputer.
https://zorinos.com/download/15/education/64/
Następnie, po uruchomieniu, zobaczymy kolejne ekrany z różnymi pytaniami.
Możliwa jest instalacja systemu Zorin obok innego systemu, więc możemy mieć kilka systemów na komputerze.

Jak widzicie, sam proces instalacji nie jest trudny. Po instalacji proponuję też zainstalować pewne dodatki, które tworzę i publikuję w serwisie GitHub: https://github.com/ABIX-Edukacja/ZorinOS-EDU

I na koniec jeszcze dwa zrzuty różnych aplikacji, które są dostępne w systemie:


Zapraszam do używania – pamiętajcie – w tym systemie nie ma Wirusów 😉
Adam Jurkiewicz - haker edukacji, członek nieformalnej grupy SuperbelfrzyRP. Nauczyciel informatyki w 78 LO w Warszawie, absolwent kursów Massachusetts Institute of Technology, Google IT Automation with Python oraz IBM Professional Data Science z języka programowania Python.
Zdobywca wyróżnienia Listy 100 Szerokiego Porozumienina Rzecz Umiejętności Cyfrowych Polsce w latach 2017, 2020 i 2021, członek zarządu Szkolnej Sekcji Informatyki przy Polskim Towarzystwie Informatycznym. Trener języka programowania Python, robotyki, mechatroniki, technologii komputerowych ze szczególnym uwzględnieniem otwartych zasobów edukacyjnych oraz oprogramowania OpenSource.
Autor książki „Python 3. Projekty dla początkujących i pasjonatów” wydanej przez Helion Edukacja.
Współautor treści z języka Python w projekcie E-Podręczniki do kształcenia ogólnego dla klas ponadgimnazjalnych. Współautor książki "Koduj w Pythonie - tworzymy grę przygodową" oraz publikacji "ENIGMA - Poznaj zagadkę Enigmy, tworząc grę przygodową w Pythonie" wydanych przez Fundację Rozwoju Edukacji Cyfrowej.
Zdobywca wyróżnienia Listy 100 Szerokiego Porozumienina Rzecz Umiejętności Cyfrowych Polsce w latach 2017, 2020 i 2021, członek zarządu Szkolnej Sekcji Informatyki przy Polskim Towarzystwie Informatycznym. Trener języka programowania Python, robotyki, mechatroniki, technologii komputerowych ze szczególnym uwzględnieniem otwartych zasobów edukacyjnych oraz oprogramowania OpenSource.
Autor książki „Python 3. Projekty dla początkujących i pasjonatów” wydanej przez Helion Edukacja.
Współautor treści z języka Python w projekcie E-Podręczniki do kształcenia ogólnego dla klas ponadgimnazjalnych. Współautor książki "Koduj w Pythonie - tworzymy grę przygodową" oraz publikacji "ENIGMA - Poznaj zagadkę Enigmy, tworząc grę przygodową w Pythonie" wydanych przez Fundację Rozwoju Edukacji Cyfrowej.
Jestem w:
Pozostałe wpisy Adam Jurkiewicz (Zobacz wszystkie)
- Czy chcemy być „na szmyczy” korporacji? - 31 lipca 2023
- WordPress w edukacji – jak uczyć kompetencji w bezpieczny sposób. - 3 lutego 2023
- Prezent świąteczny – FREE-SERWER - 2 grudnia 2022