Sposób na pobudzanie aktywnej ciekawości, czyli Walentynkowy Eduroom


Swój dzisiejszy wpis chciałbym rozpocząć od myśli Artura Schopenhauera: „Twórczy umysł jest w stanie pomyśleć o czymś, o czym nikt wcześniej nie myślał patrząc na rzeczy, które widzą wszyscy”. Podążając za tymi słowami ciągle poszukuję sposobów na to, aby moje spotkania z uczniami były przygodą. Przyłączając się do realizacji ogólnopolskiego projektu „Stres a nasz mózg-walka do wygrania” pomyślałem sobie, że dobrym pomysłem na Walentynki będzie przygotowanie dla uczniów Eduroomu. Od czego zacząłem?

Na początku wymyśliłem fabułę. W imieniu Świętego Walentego napisałem list do uczniów. Następnie przygotowałem cztery misje. Starałem się, aby eduroom niósł ze sobą wartości wychowawcze, stąd też po przeczytaniu listu uczniowie udali się do walentynkowej „przywitanki”. Kolejne rozwiązywane przez nich zadania- szyfry, spirale, zadania umieszczone na interaktywnym kole fortuny, ukryte w wirtualnych drzwiach miały ich doprowadzić do rozwiązania zagadki, kim jest zaklęty przez Czarnoksiężnika Zagadkusa I bohater. Zabawa tak wciągnęła moich uczniów, że chcieli rozwiązywać łamigłówki jeszcze raz. Jeśli chcielibyście zrealizować mój pomysł wystarczy, że wejdziecie w link, pod którym dostępna jest przygotowana w genial.ly mapa Walentynkowego Eduroomu:
https://view.genial.ly/5c64456f7a5d8d76230f8946/walentynkowy-eduroom
Zadania do wydrukowania, przywitankę oraz litery, które umieścicie w kopertach w Komnacie liter znajdziecie pod linkiem:
https://drive.google.com/open?id=1RYa1ilkNz98DUWyrb8LJMIVJ1hb_zeTm
Miłego główkowania!

Bartosz Chyś
Podoba się? Podziel się z innymi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.