Od pewnego czasu staram się wspierać nauczycieli, którzy uczą w klasach 7-8 w szkołach podstawowych w opanowaniu języka programowania Python – a o szczegółach już piszę….
W Wikipedi możemy przeczytać, że Python to język programowania wysokiego poziomu ogólnego przeznaczenia, o rozbudowanym pakiecie bibliotek standardowych, którego ideą przewodnią jest czytelność i klarowność kodu źródłowego. Jego składnia cechuje się przejrzystością i zwięzłością. … Interpretery Pythona są dostępne na wiele systemów operacyjnych.
Owszem, jest ciekawy, owszem, ma spore możliwości, np. Tworzenie gier czy programów narzędziowych.
Ale w podręcznikach są inne przykłady, a nauczycielom brakuje wsparcia.
Ja staram się w miarę moich skromnych możliwości czasowych pomagać nauczycielom opanować Pythona. Prowadzę portal, na którym staram się od czasu do czasu co nieco opublikować.
Jeśli mogę, to wykonuję krótkie warsztaty z podstaw języka Python. Cieszą sie sporym zaciekawieniem, a odbyły sie już m.in. w Siedlcach, Gdańsku, Sosnowcu, Górze. W planach jest Białystok, Kraków, Poznań, Wrocław… Tak, wiem, moja żona jest jak żona marynarza, którego ciągle nie ma w domu. Ale za to uwielbiamy wspólnie szanty. Oto przykładowe zdjęcie z Gdańska, abyscie zobaczyli, że to sie dzieje naprawdę.
Czasami prowadzę też odpłatne szkolenia, najczęściej dwudniowe, teraz własnie na zaproszenie ODN Słupsk w weekend byłem w Słupsku i szkoliłem tam grupę nauczycieli.
Prwadzę też grupę na Facebook: Python dla nauczycieli, gdzie wszyscy zainteresowani mają szansę znaleźć wsparcie i podpytać sie innych nauczycieli o różne rozwiązania Pythonowe.
https://www.facebook.com/groups/1359458674165653
Lubię tę pracę – i myślę, że tak samo każdy nauczyciel lubi swoją.
A przykładowy kod programu w Python dla tych, którzy chcą zobaczyć, jak się pisze – proszę…
Zdobywca wyróżnienia Listy 100 Szerokiego Porozumienina Rzecz Umiejętności Cyfrowych Polsce w latach 2017, 2020 i 2021, członek zarządu Szkolnej Sekcji Informatyki przy Polskim Towarzystwie Informatycznym. Trener języka programowania Python, robotyki, mechatroniki, technologii komputerowych ze szczególnym uwzględnieniem otwartych zasobów edukacyjnych oraz oprogramowania OpenSource.
Autor książki „Python 3. Projekty dla początkujących i pasjonatów” wydanej przez Helion Edukacja.
Współautor treści z języka Python w projekcie E-Podręczniki do kształcenia ogólnego dla klas ponadgimnazjalnych. Współautor książki "Koduj w Pythonie - tworzymy grę przygodową" oraz publikacji "ENIGMA - Poznaj zagadkę Enigmy, tworząc grę przygodową w Pythonie" wydanych przez Fundację Rozwoju Edukacji Cyfrowej.
- Czy chcemy być „na szmyczy” korporacji? - 31 lipca 2023
- WordPress w edukacji – jak uczyć kompetencji w bezpieczny sposób. - 3 lutego 2023
- Prezent świąteczny – FREE-SERWER - 2 grudnia 2022