Znany z pewnością wszystkim wynalazca- Tomasz Edisson mawiał, iż: „Zawsze jest sposób, żeby zrobić coś lepiej. Znajdź go”. Ta właśnie myśl towarzyszy mi właśnie w codziennej pracy. Staram się najpierw sam spojrzeć na to, czy prowadzona w taki a nie inny sposób lekcja dla mnie jako ucznia byłaby ciekawa. Dużą rolę w tym względzie odgrywają nowe technologie, którymi próbuję „zarażać” innych na blogu i w grupie na facebooku. Tak też będzie również i w tym artykule. Opowiem Wam o trzech portalach wykorzystujących technologie 3D.
Nie wiem jak Was, ale mnie najbardziej z kart historii interesują walki, wojny i bitwy. Można oglądać je oczywiście na kolejnych ilustracjach w książkach, ale to nie wzbudzi takiego wrażenia jak panoramy 3D na portalu 360 Degree Virtual Tours. Dzięki niemu wspólnie z uczniami przeniesiecie się do Koloseum na walkę gladiatorów, zobaczycie, jak wyglądały wojenne bunkry, samoloty czy też marynarka wojenna. Wystarczy wejść w link:
https://www.3dhistoryvirtualtour.com/about
Zdajemy sobie doskonale sprawę, że każdy z nas przyswaja wiedzę w inny sposób. Wiedzę uczniów w dużym stopniu systematyzują osie czasu. Stąd też polecam skorzystanie z kolejnego narzędzia-gotowej interaktywnej osi czasu Histography. Znajdziecie tam ułożone w kategoriach chronologicznie wydarzenia. Przy niektórych są dostępne także filmy, opisy z Wikipedii. Chcąc korzystać z uczniami warto przetłumaczyć stronę w przeglądarce Chrome. Można się o tym samemu przekonać wchodząc w link:
https://histography.io/
Świetnym pomysłem na urozmaicenie zajęć na przedmiotach humanistycznych jest także interaktywny atlas. Pozwoli on Wam przybliżyć uczniom świat dawnych kultur i cywilizacji. Wystarczy jedynie, że klikniecie w link:
https://www.atlasofworldhistory.com/
Miłego eksplorowania na lekcjach z opisanymi w tym artykule narzędziami.
- Uczeń-nauczyciel projektantami – moc kreatywności w projektach szkolnych - 11 kwietnia 2023
- Gala Nauczyciel Roku i Nauczyciela Jutr@ - 12 października 2021
- Koniec roku-czas refleksji - 15 czerwca 2019