Lubicie poezję? Ja bardzo… Niestety czasem mam wrażenie, że jedyną osobą na lekcji, która tonie w znaczeniu poetyckich myśli i znaczeń jestem ja… No cóż, trzeba było zmienić taką postać rzeczy i pokazać młodym ludziom, że praca z tekstem poetyckim może wyglądać inaczej. Przygotowałam więc zakodowaną kartę oraz „poetycką kartę pracy”. O co więc chodzi? Na stronie: https://mal-den-code.de/ wygenerowałam kod dla uczniów, na którym musieli oni zamalować odpowiednie cyfry. Jeśli zrobią to poprawnie, za pomocą aplikacji do czytania kodów, odnajdą hasło, które dla nich umieściłam.
Pierwsza karta, którą drukujecie dla ucznia, znajduje się poniżej:
Tę kartę, która znajduje się poniżej, drukujecie tylko dla siebie. (To taka ściąga, abyście wiedzieli, które cyfry zakodowałam). 😉
Teraz przechodzimy do najważniejszego. Musiałam do wygenerowanych cyfr przygotować zadania w taki sposób, by odpowiedź była właśnie cyfrą. Przygotowałam więc kartę, którą nazwałam „poetycką kartą pracy”. Znajdziecie na niej kilka zadań, których rozwiązaniami są cyfry, dzięki którym Wasi uczniowie odczytają hasło. Karta znajduje się poniżej. Od razu mówię, że działa. 🙂 Dajcie znać, czy zadanie podobało się Waszym uczniom. 🙂
- Popoezjujmy, czyli lekcja o poezji nieco inaczej - 14 listopada 2021
- W ferworze edukacyjnych przemyśleń. Zdalne zadawanie czy zdalne nauczanie? Oto jest pytanie… - 28 kwietnia 2020
- Lekturowy pomocnik na padlecie - 2 września 2019