
Tekst, film, audiobook, czyli lektura inaczej podana
Pierwsze dni września to czas, kiedy należy zapoznać uczniów z listą lektur. Latami robiłam to w tradycyjny sposób, ale teraz, kiedy przyszło mi uczyć piąto- i szóstoklasistów, pomyślałam, że zrobię to w nieco inny sposób. Poza tradycyjną formą przygotowałam więc coś, co ma zachęcić moich uczniów do częstszego sięgania po książkę, a pomogło mi w tym narzędzie, które poznałam kilka miesięcy temu. Tym narzędziem jest padlet, czyli wirtualna tablica, która może nam posłużyć do „zawieszania” zadań, pytań czy informacji dla naszych uczniów.
Postanowiłam, że wykorzystam padletową tablicę do sporządzenia listy lektur w taki sposób, by poza samym tytułem, pojawiły się również informacje – zachętki:
- o czym opowiada lektura?
- co może ucznia zaciekawić?
- gdzie można znaleźć ją w internecie (podałam link);
- gdzie można obejrzeć adaptację?

Zakodowane lektury
Do tablicy wygenerowałam kody qr, który każdy uczeń otrzyma jako wklejkę. Takim sposobem będzie mógł w każdej chwili przypomnieć sobie, co mówiliśmy na temat lektury na początku roku. Ponadto w klasie, przed zbliżającym się terminem omawiania tekstu, będę wyświetlać padlet na tablicy multimedialnej.
Myślę, że podanie lektury w takiej oprawie zachęci tych najbardziej opornych do zanurzenia się w świat bohaterów literackich. Poniżej zostawiam kod qr – wystarczy ściągnąć aplikację do odczytywania kodów, a następnie cieszyć się „lekturowym pomocnikiem”.

- Popoezjujmy, czyli lekcja o poezji nieco inaczej - 14 listopada 2021
- W ferworze edukacyjnych przemyśleń. Zdalne zadawanie czy zdalne nauczanie? Oto jest pytanie… - 28 kwietnia 2020
- Lekturowy pomocnik na padlecie - 2 września 2019
W odpowiedzi na “Lekturowy pomocnik na padlecie”
Bład ortograficzny w linku do bloga Pani Bartol . Właściwy adres http://www.polskizklasa.pl. Weszłam właśnie i czytam. Pozdrawiam 🙂