Glog- interaktywny plakat.

glogster
edu.glogster.com

   GLOG -zajrzyj koniecznie.

Wchodzę do pokoju córki. Na ścianach plakaty. Na jednym z nich czterech roześmianych członków zespołu  „ Arctic Monkeys ” siedzi w łódce na środku jakiejś wielkiej wody. Zamykam oczy, słyszę jej plusk , śmiech z łódki, po chwili muzykę, której córka słucha wieczorami. Otwieram oczy- plakat jest martwy.

Takie martwe plakaty czasami wykonują uczniowie na zajęciach w szkole. Tematyka jest różnorodna: Moje miasto, Moje hobby, Zwierzęta w ZOO, Średniowieczna architektura, Motyle, Antarktyda….

Te papierowe plakaty po pewnym czasie się wyrzuca, blakną na ścianie, a pod koniec roku szkolnego lądują w koszu na śmieci.

Znam świetne darmowe narzędzie, dzięki któremu uda się ożywić każdy plakat. Ten na ścianie pozostanie martwy, ale w Internecie można stworzyć plakat interaktywny – z szumem morza, muzyką, filmem. Umożliwi  to serwis glogster ( technologia Flash). Narzędzie to zmieniało się na przestrzeni lat, gdy poznałam je cztery lata temu miało ciekawsze dodatki graficzne, nadal jednak jest świetną alternatywą dla papierowych plakatów.

Należy założyć konto www.edu.glogster.com – to opcja dla nauczycieli. W wersji darmowej można dodać dziesięciu uczniów, którzy otrzymają swoje loginy i będą mogli na naszym nauczycielskim koncie stworzyć swoje plakaty.

Ja loguję uczniów na swoim koncie i mam wszystkie uczniowskie plakaty w tym jednym miejscu.

W darmowej wersji można do plakatu dodawać teksty, zdjęcia, filmy, adresy URL do zewnętrznych zasobów. Wersja płatna serwisu glogster ma więcej możliwości – można dodać pliki Word, PowerPoint, PDF, Excel.

Do wyboru mamy gotowe szablony glogów, które z łatwością edytujemy, możemy również zacząć od pustej strony i z dostępnych zasobów dodać elementy grafiki oraz tło, a następnie umieścić na plakacie własne zdjęcia, filmy, rysunki. Interaktywne plakaty można przygotowywać indywidualnie, stwarzają też  znakomitą okazję do pracy w małej grupie.

Jeśli pracujemy z uczniami młodszymi – należy przygotować dzieciom folder na komputerze z zasobami do pracy. Pamiętajmy o prawach autorskich do filmów, zdjęć oraz muzyki, które chcemy wykorzystać. Warto skorzystać ze stron  www.otwartezasoby.pl  oraz www.jamendo.com.

Starsi uczniowie poradzą sobie sami, mogą użyć własnych zdjęć, nagrać pliki dźwiękowe, filmy. Wykonanie gloga na dany temat może być podsumowaniem pracy nad projektem gimnazjalnym. Z pewnością każdy nauczyciel znajdzie swój  sposób na zastosowanie glogów podczas zajęć na  lekcjach.

Ważne, że glog, po skopiowaniu kodu  embed, można osadzić na blogu, stronie internetowej szkoły, TwinSpace projektu eTwinning. Zostanie na zawsze w naszym archiwum, może też być powtórnie edytowany.

Oto przykłady glogów stworzonych przez małych uczniów:

http://jokookun.edu.glogster.com/false-6583/
http://jokookun.edu.glogster.com/krzys/
http://jokookun.edu.glogster.com/glog-kwiaty/
http://jola2c.edu.glogster.com/monika-plakat/
http://jola2c.edu.glogster.com/pola-plakat/
DSCN4686
Monika
DSCN4687
Pola

Dla użytkowników Linuksa, dzięki Adamowi Jurkiewiczowi, mogę zaproponować podobne narzędzie: Pahvi.
http://labs.opinsys.com/blog/2012/02/09/pahvi-a-virtual-collage/
http://friendica.info.pl/display/adam-jurkiewicz/29574

Instrukcja wykonania gloga krok po kroku znajduje się tutaj –  INSTRUKCJA 
Do pobrania: kliknij by pobrać plikGlogster

Jolanta Okuniewska
Pozostałe wpisy Jolanta Okuniewska (Zobacz wszystkie)
Podoba się? Podziel się z innymi.

9 odpowiedzi na “Glog- interaktywny plakat.”

Cieszę się, że napisałaś o tym Jolu. Bardzo lubię Glogstera. Mam w klasie na ścianach wydrukowane o Australii, Wielkiej Brytanii, itp. Nie są całkiem martwe. Gdy się drukuje, na dole automatycznie dodawany jest kod QR, który po zeskanowaniu otwiera interaktywną wersję plakatu na urządzeniu mobilnym. W ten sposób z ławością mamy dostęp do zamieszczonych na plakacie multimediów. Polecam bibliotekę glogsterów. Oprócz tego, że dzieła uczniów są niesamowite, nauczyciele tworzą własne Glogstery pełniące funkcję zakładek. Na jednym plakacie można znaleźć speech’e z TEDu albo narzędzia Web 2.0 przydatne w szkole. Prawdziwa kopalnia pomysłów.

Jola, też używam glogstera i moich niektórych uczniów również zaraziłam – bardzo im się to narzędzie podoba. Do tej pory jednak każdy miał swoje konto – teraz na pewno skorzystam z wersji edu. Tworząc takie plakaty uczniowie mogą bardziej wyrazić siebie, a ja mogę ich lepiej poznać. http://deutschfun-pielgrzymowice.blogspot.com/search/label/Glogster
http://www.glogster.com/haniah/deutsch-ist-in-/g-6lifrgeq4cku7caj45ssma0
Plakaty świetnie się nadają do podsumowanie projektu – można w nim zamieścić praktycznie wszystkie działania: http://www.glogster.com/haniah/dzien-funduszy-europejskich/g-6leqtumr34i9nuudh578ca0 , http://www.glogster.com/haniah/psia-apa/g-6l6im0sljs0ga9vrlt688a0
Ja o glogu dowiedziałam się dwa lata temu oczywiście z kursu e-Twining „Tydzień z Glogsterem” – polecam;) Ale nie wiedziałam, że można je drukować razem z kodem QR – dzięki Aga.

Elu, starsi uczniowie maja swoja pocztę, moje małe dzieci nie mają. Dlatego robią glogi na moim koncie. Jak chcą zrobić samodzielnie w domu, podaję hasło rodzicom. Nie znam innego równie dobrego narzędzia do zrobienia interaktywnego plakatu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.