ChromeOS Flex to szybki, bezpieczny, korzystający głównie z chmury oraz łatwy w zarządzaniu system operacyjny na komputery Mac i PC. Zaprojektowano go tak, aby zwiększyć wydajność starszych urządzeń i umożliwić bardziej efektywną naukę.
Tyle mówi strona Google
A jak jest w rzeczywistości?
Dzisiaj chcę się z Wami podzielić kilkoma moimi odczuciami co do tego systemu operacyjnego. Jak wiecie (a jeśli jeszcze mnie nie znacie, możecie nie wiedzieć) – używam głownie Linuksa od ponad 15 lat. I uczę w szkole – w Liceum – i nawet mi się to udaje. Moi uczniowie korzystają z Windows, z MacOS, a ja z Linuksa. Dajemy sobie wspólnie radę – gdyż dobieram w pracy szkolnej takie aplikacje, które działają na tych systemach operacyjnych.
Kilka słów, zanim zacznę dłuższą opowieść. Generalnie system potrafi dać drugie życie starszym komputerom, podobnie jak Linux. Po prostu jest mniej zasobożerny niż Windows, więc zainstalowany na Corei5 śmiga aż miło 😉
Pobieramy plik bin z obrazem systemu i wypalamy go na pendrive.

Startujemy komputer …. i po chwili widzimy instalator.

Po kilku pytaniach i odpowiedziach mamy działający system.

Mamy dostęp do wielu aplikacji, ale o tym….
Uwaga – tu był screen z Pulpitu, ale zgłosiła się firma żądając pieniędzy… o tym kiedyś napiszę, jak znajdę chwilę czasu.
Napiszę w kolejnych artykułach…
Na razie zapraszam do moich miejsc, gdzie znajdziecie cenne informacje:
- Serwis, w którym pomagam w języku Python: https://python.szkola.pl
- Serwis, w którym znajdziecie różne informacje o Google dla edukacji: https://gegpoland.pl/
Zdobywca wyróżnienia Listy 100 Szerokiego Porozumienina Rzecz Umiejętności Cyfrowych Polsce w latach 2017, 2020 i 2021, członek zarządu Szkolnej Sekcji Informatyki przy Polskim Towarzystwie Informatycznym. Trener języka programowania Python, robotyki, mechatroniki, technologii komputerowych ze szczególnym uwzględnieniem otwartych zasobów edukacyjnych oraz oprogramowania OpenSource.
Autor książki „Python 3. Projekty dla początkujących i pasjonatów” wydanej przez Helion Edukacja.
Współautor treści z języka Python w projekcie E-Podręczniki do kształcenia ogólnego dla klas ponadgimnazjalnych. Współautor książki "Koduj w Pythonie - tworzymy grę przygodową" oraz publikacji "ENIGMA - Poznaj zagadkę Enigmy, tworząc grę przygodową w Pythonie" wydanych przez Fundację Rozwoju Edukacji Cyfrowej.
- Czy chcemy być „na szmyczy” korporacji? - 31 lipca 2023
- WordPress w edukacji – jak uczyć kompetencji w bezpieczny sposób. - 3 lutego 2023
- Prezent świąteczny – FREE-SERWER - 2 grudnia 2022