Pamiętacie kultowy teleturniej „Koło Fortuny” nadawany w latach 90-tych w telewizji polskiej?
Ja pamiętam ten rytuał zasiadania z rodziną przed odbiornikiem telewizora w oczekiwaniu na pana Wojciecha i panią Magdę. Pamiętam również kręcące się koło fortuny i oczekiwanie w napięciu na pojawiającą się kwotę.
Teraz zapraszam Was do wylosowania sobie emocji na dziś 😉
Podzielcie się w komentarzu co wylosowaliście.
A jakby takie koło fortuny pojawiło się na lekcji i to w interaktywnej postaci?
Już od jakiegoś czasu interaktywne koło fortuny na dobre zadomowiło się na moich lekcjach języka niemieckiego. Taka prosta aktywność, a totalnie zmienia atmosferę w klasie.
Działa motywująco i rozluźniająco, wprowadzając jednocześnie element zabawy. Z nudą możemy się pożegnać.
Do tej pory wykorzystywałam aplikację znajdującą się na serwisie ClassTools, która docelowo służy do losowania imion. Pomyślałam więc, że skoro można losować imiona, czy też numerki, to różne słownictwo także. I tak powstają różne wersje koła fortuny dotyczące tłumaczenia z języka niemieckiego na polskiego, dotyczące odmiany wylosowanego czasownika, układania pytań lub przeczeń do wylosowanych zdań i wiele wiele innych. Koło fortuny bez wątpienia można zastosować na każdej lekcji – wystarczy mieć komputer z dostępem do internetu oraz rzutnik. Dzisiaj natrafiłam na nową stronkę z interaktywnym kołem fortuny, która z pewnością będzie kolejnym urozmaiceniem lekcji.
- Koło fortuny Random Name Picker: https://www.classtools.net/random-name-picker/
- Wchodzimy na stronę
- Wybieramy Edit
- W pojawiającym się oknie wpisujemy swoje elementy usuwając te istniejące
- Zatwierdzamy klikając Submit
- Losujemy klikając w środkowy punkt koła fortuny. Pojawiający się element można usunąć lub pozostawić.
- W celu pobrania linku lub kodu embed wybieramy opcję Share/Embed, następnie URL LInk/ Embed Code i kopiujemy interesująca nas zawartość.
- Koło fortuny Wheel Decide: http://wheeldecide.com
- Wchodzimy na stronę.
- Wybieramy opcję Modify Wheel
- W pojawiającym się oknie dialogowym wpisujemy własne elementy, tytuł, możemy wejść w opcje zaawansowane Advanced Options i zaznaczyć usuwanie wylosowanego elementu, wybrać paletę kolorów, określić czas kręcenia.
- Zatwierdzamy wybierając opcję Apply Wheel Changes
- Losujemy klikając w środkowy punkt koła fortuny. Pojawiający się element można usunąć, jeśli zaznaczyliśmy taką opcję w ustawieniach zaawansowanych.
- W celu pobrania kodu embed wybieramy opcję Embed Wheel.
Marta Florkiewicz-Borkowska – nauczycielka języka niemieckiego i zajęć technicznych w Publicznym Gimnazjum nr 3 w Pielgrzymowicach, trenerka edukacyjna, ekspertka w Centrum Edukacji Obywatelskiej, edukatorka w zakresie nowoczesnych rozwiązań w edukacji, trenerka w programie Cybernauci, autorka artykułów dotyczących wykorzystania nowoczesnych technologii w edukacji, prelegentka na konferencjach edukacyjnych. m.in. Inspir@cje oraz IT w edukacji, Zlotach Innowacyjnych Nauczycieli i Dyrektorów w Ustroniu oraz Spotkaniach Metodycznych w Wodzisławiu Śląskim, współorganizatorka i współprowadząca cykl webinarów Superbelfrzy Nocą, absolwentka arteterapii, uczestniczka warsztatów doskonalących i programu Futur Classroom Lab w Brukseli, należy do społeczności Superbelfrzy RP, prelegentka na konferencji TEDxRawaRiver w Katowicach. Fanka nauki metodą projektu, uczenia przez nauczanie oraz nowoczesnych technologii. Propagatorka wykorzystywania gier planszowych i zabaw aktywizujących w edukacji. Prowadzi dwa blogi: deutschfun z języka niemieckiego oraz handmade z zajęć technicznych.
- SZAFKA wirtualna prawdę o Tobie powie - 1 września 2021
- Co to znaczy dobra szkoła? Relacja z kongresu „Zmiana Edukacji” - 11 maja 2021
- Kongres „ZMIANA EDUKACJI”, czyli zmieniacze edukacji biorą sprawy w swoje ręce. - 1 kwietnia 2021
10 odpowiedzi na “Interaktywne koło fortuny”
Szczęście:)
Zadowolenie 🙂
To będzie dobry dzień, Marto 🙂
Wylosowałam „szczęście” i jestem szczęśliwa
Zadowolenie 🙂
zachwyt
Zaufanie.
radość 🙂 a jak! dziękuję 🙂
Wylosowałam zrozumienie 🙂
bardzo lubię tą aplikacje normalnie kożystam z niej codzienie
Bardzo fajne, praktyczne narzędzie do prowadzenia urozmaiconych zajęć z grupą. Chętnie skorzystam. Mam też pytanie, czy istnieje tu taka możliwość, aby nie prowadzący a uczestnik szkolenia / uczeń mógł sam zakręcić kołem?
Czy istnieje możliwość udostępnienia mu tego koła, aby działało interaktywnie?