Czy w nowej podstawie programowej będzie uwzględnione sterowanie robotami?
Tego nie wiem, ale niezależnie od tego, czy będzie – moim zdaniem warto dzieciom w szkołach pokazywać roboty.
Niech uczą się, że maszynę można zaprogramować, że może służyć do czegoś więcej niż tylko do grania bądź klikania lajków, czy czego tam korporacje sobie nie wymyślą.
Chciałbym zainaugurować nową kategorię wpisów na naszym blogu: ROBOTYKA.
Chciałbym, aby było to miejsce, gdzie każdy nauczyciel będzie mógł przeczytać rzeczywiste opisy robotów wykonane przez nauczycieli, którzy mieli je w rękach – i dzięki temu będą to sensowne recenzje,ze wszystkimi za i przeciw.
Jeśli ktokolwiek będzie chętny, aby opisać tu robota (chociaż byłby to sprzedawca), proszę o kontakt. Postaram się, aby do testów robota mogła otrzymać jedna z naszych nauczycielek lub jeden z nauczycieli – i to oni wystawią recenzję.
Bardzo bym chciał, aby inni nauczyciele mieli świadomość, że my, Superbelfrzy, staramy się zawsze być profesjonalne (dziewczyny) i profesjonalni (chłopaki) oraz działamy dla innych.
Adam Jurkiewicz – haker edukacji, absolwent kursów Massachusetts Institute of Technology z języka programowania Python.
Trener technologii Web 2.0 ze szczególnym uwzględnieniem otwartych zasobów edukacyjnych. Programista, administrator systemów UNIX/Linux, twórca remiksu edukacyjnego FREE_Desktop – remiksu systemu operacyjnego dla wolnych ludzi, legalnego i darmowego dla wszystkich.
Współpracownik Fundacji Wolnego i Otwartego Oprogramowania, Fundacji Interkl@sa, oraz Centrum Edukacji Obywatelskiej, w projekcie „Koduj z Klasą” ambasador i trener nauczycieli w zakresie języka programowania Python.
Propagator Wolnego i Otwartego Oprogramowania, otwartej cyfrowej mapy OpenStreet Map i wszelkich „otwartych” rozwiązań. Prywatnie – miłośnik szant, stateczny mąż i ojciec, zwariowany nauczyciel młodzieży, jeśli tylko ma okazję.
Zapisz
Zdobywca wyróżnienia Listy 100 Szerokiego Porozumienina Rzecz Umiejętności Cyfrowych Polsce w latach 2017, 2020 i 2021, członek zarządu Szkolnej Sekcji Informatyki przy Polskim Towarzystwie Informatycznym. Trener języka programowania Python, robotyki, mechatroniki, technologii komputerowych ze szczególnym uwzględnieniem otwartych zasobów edukacyjnych oraz oprogramowania OpenSource.
Autor książki „Python 3. Projekty dla początkujących i pasjonatów” wydanej przez Helion Edukacja.
Współautor treści z języka Python w projekcie E-Podręczniki do kształcenia ogólnego dla klas ponadgimnazjalnych. Współautor książki "Koduj w Pythonie - tworzymy grę przygodową" oraz publikacji "ENIGMA - Poznaj zagadkę Enigmy, tworząc grę przygodową w Pythonie" wydanych przez Fundację Rozwoju Edukacji Cyfrowej.
- Czy chcemy być „na szmyczy” korporacji? - 31 lipca 2023
- WordPress w edukacji – jak uczyć kompetencji w bezpieczny sposób. - 3 lutego 2023
- Prezent świąteczny – FREE-SERWER - 2 grudnia 2022