Wypróbuj niezależność
Jeśli nie wiesz, czy możesz – MOŻESZ !
Boisz się? Zatem ten artykuł jest właśnie dla CIEBIE…..
Dzisiaj opiszę kilka programów do poczty elektronicznej, zapraszam do lektury (i oglądania)
Zatem do dzieła – pamiętaj, sam system pobierzesz ze strony:
https://free-desktop.pl
Jeśli jesteście zainteresowani, to w kategorii „Programy pocztowe” mamy ponad 800 pozycji. Często są to niewielkie programiki do określonych zadań, ale mogą być ciekawe z edukacyjnego punktu widzenia (nauka programowania).
W naszym systemie dostępnych jest co najmniej kilka różnych programów pocztowych, a najbardziej znane z nich to:
- Mozilla Thunderbird
- Sylpheed
- Evolution
- Claws-Mail
- Mailsprng – komercyjny produkt, płatny (lecz ja go bardzo lubię i używam)
Uwaga! Nie istnieje MS-Outlook dla Linuksa, ale Evolution wygląda bardzo podobnie, jeśli ktoś potrzebuje wyglądu, a nie funkcjonalności.
Oczywiście możliwe jest używanie poczty przez WWW (bo w końcu mamy przeglądarki), np. Google.
Tak więc przypuszczam, że każdy może znaleźć coś dla siebie – a na koniec standardowo niecałe 10 minut filmu, na którym zobaczycie, jak to dokładnie wygląda. Z góry przepraszam za niedoróbki w montażu.
Adam Jurkiewicz – haker edukacji, członek nieformalnej grupy SuperbelfrzyRP. Absolwent kursów Massachusetts Institute of Technology z języka programowania Python.
Trener języka programowania Python, robotyki, mechatroniki, technologii komputerowych ze szczególnym uwzględnieniem otwartych zasobów edukacyjnych oraz oprogramowania OpenSource. Programista, administrator systemów UNIX/Linux, twórca remiksu edukacyjnego FREE_Desktop – remiksu systemu operacyjnego dla wolnych ludzi, legalnego i darmowego dla wszystkich.
Współpracownik Centrum Edukacji Obywatelskiej, w projekcie „Koduj z Klasą” ambasador i trener nauczycieli w zakresie języka programowania Python.
Zdobywca wyróżnienia Listy 100 Szerokiego Porozumienina Rzecz Umiejętności Cyfrowych Polsce w latach 2017, 2020 i 2021, członek zarządu Szkolnej Sekcji Informatyki przy Polskim Towarzystwie Informatycznym. Trener języka programowania Python, robotyki, mechatroniki, technologii komputerowych ze szczególnym uwzględnieniem otwartych zasobów edukacyjnych oraz oprogramowania OpenSource.
Autor książki „Python 3. Projekty dla początkujących i pasjonatów” wydanej przez Helion Edukacja.
Współautor treści z języka Python w projekcie E-Podręczniki do kształcenia ogólnego dla klas ponadgimnazjalnych. Współautor książki "Koduj w Pythonie - tworzymy grę przygodową" oraz publikacji "ENIGMA - Poznaj zagadkę Enigmy, tworząc grę przygodową w Pythonie" wydanych przez Fundację Rozwoju Edukacji Cyfrowej.
- Czy chcemy być „na szmyczy” korporacji? - 31 lipca 2023
- WordPress w edukacji – jak uczyć kompetencji w bezpieczny sposób. - 3 lutego 2023
- Prezent świąteczny – FREE-SERWER - 2 grudnia 2022
W odpowiedzi na “System dla niezależnych ludzi, ceniących wolność i bezpieczeństwo – cz. 02”
Dzięki za materiał! 🙂 Przyda się, jak zawsze!