Ring to darmowe oprogramowanie do uniwersalnej komunikacji, które szanuje wolność i prywatność swoich użytkowników.
Jeśli szukasz dobrego rozwiązania do rozmów, męczą cię reklamy w Messanger FB, nie lubisz Skype, nie znasz się na szyfrowaniu i boisz się Telegram’a, nie dowierzasz WhatsApp…. to
Czym jest Ring?
- Telefon: proste narzędzie do łączenia, komunikacji i udostępniania.
- Narzędzie do telekonferencji: łatwo dołączaj rozmowy, aby tworzyć konferencje z wieloma uczestnikami.
- Narzędzie do udostępniania multimediów: Ring obsługuje wiele opcji wprowadzania wideo, w tym kamery oraz pliki obrazu i wideo, a także wybór wejść i wyjść audio; wszystko to jest obsługiwane przez wiele wysokiej jakości kodeków audio i wideo.
- Komunikator: wysyłaj wiadomości tekstowe podczas połączeń lub poza połączeniami (o ile Twój rówieśnik jest podłączony).
- Element konstrukcyjny dla twojego projektu IoT: używaj uniwersalnej technologii komunikacyjnej Ringa z jego przenośną biblioteką w wybranym przez Ciebie systemie.
Na jakich technologiach się opiera?
- Szyfrowanie end-to-end z uwierzytelnianiem
- Tożsamość zarządzana przez certyfikaty X.509
- W oparciu o technologie RSA / AES / DTLS / SRTP
Zatem dlatego wybieram go jako mój osobisty komunikator.
Do pobrania ze strony: https://ring.cx
Po zainstalowaniu pierwsze uruchomienie i wówczas generujemy Ring ID, podajemy identyfikator, jaki chcemy mieć, hasło,
i po chwili mamy gotowy komunikator, możemy już wyszukiwać ludzi i dodawać ich do swoich kontaktów.
UWAGA!
Ponieważ to sieć rozproszona peer-to-peer, nie ma więc serwera firmy X lub Y, który zarządza całością. Jednocześnie (to może być uciążliwe) wiadomości tekstowe mogą zostać wysłane tylko gdy druga osoba jest on-line. Nie ma „centrum wiadomości”, które mogłoby przechowywać je do czasu pojawienia się odbiorcy. Ale w zamian za to uzyskujemy naprawdę dużą prywatność – moim zdaniem warto tak na to patrzeć.
Ale mamy bardzo ciekawą możliwość – możemy nasz Ring ID „sklonować” do innego Ring, więc możemy mieć nasze konto w kilku miejscach jednocześnie, np. na komputerze i na telefonie (u mnie Android). Dzięki temu kiedykolwiek jestem on-line na komputerze czy na telefonie, dla drugiej strony nie ma to znaczenia – „widzi mnie” i może ze mną rozmawiać.
Ale o tym, jak to zrobić napiszę w kolejnym artykule.
Mój RingID: abix-edukacja
Szukam chętnych do testowania, współdziałania.
Pozostań wolny:
Ring jest dumny z tego, że korzysta i korzysta tylko z darmowych programów open source (licencja GPLv3 dotyczy całego kodu Ring). Ta podstawowa zasada pomaga przyciągnąć maksymalną ilość wkładów od ludzi ze wszystkich środowisk i aby zweryfikować, że cały kod wykonany, będzie postępował zgodnie ze zdrowym modelem rozwoju społeczności. Ring nie będzie podlegał opatentowanym technologiom, które utrudniałyby wolność użytkowników i współpracowników.
Adam Jurkiewicz – haker edukacji, członek nieformalnej grupy SuperbelfrzyRP. Absolwent kursów Massachusetts Institute of Technology z języka programowania Python.
Trener języka programowania Python, robotyki, mechatroniki, technologii komputerowych ze szczególnym uwzględnieniem otwartych zasobów edukacyjnych oraz oprogramowania OpenSource. Programista, administrator systemów UNIX/Linux, twórca remiksu edukacyjnego FREE_Desktop – remiksu systemu operacyjnego dla wolnych ludzi, legalnego i darmowego dla wszystkich.
Współpracownik Centrum Edukacji Obywatelskiej, w projekcie „Koduj z Klasą” ambasador i trener nauczycieli w zakresie języka programowania Python.
Zdobywca wyróżnienia Listy 100 Szerokiego Porozumienina Rzecz Umiejętności Cyfrowych Polsce w latach 2017, 2020 i 2021, członek zarządu Szkolnej Sekcji Informatyki przy Polskim Towarzystwie Informatycznym. Trener języka programowania Python, robotyki, mechatroniki, technologii komputerowych ze szczególnym uwzględnieniem otwartych zasobów edukacyjnych oraz oprogramowania OpenSource.
Autor książki „Python 3. Projekty dla początkujących i pasjonatów” wydanej przez Helion Edukacja.
Współautor treści z języka Python w projekcie E-Podręczniki do kształcenia ogólnego dla klas ponadgimnazjalnych. Współautor książki "Koduj w Pythonie - tworzymy grę przygodową" oraz publikacji "ENIGMA - Poznaj zagadkę Enigmy, tworząc grę przygodową w Pythonie" wydanych przez Fundację Rozwoju Edukacji Cyfrowej.
- Czy chcemy być „na szmyczy” korporacji? - 31 lipca 2023
- WordPress w edukacji – jak uczyć kompetencji w bezpieczny sposób. - 3 lutego 2023
- Prezent świąteczny – FREE-SERWER - 2 grudnia 2022