Bardzo często zdarza mi się szukać jakiegoś dokumentu lub obrazka. Pamiętam, że ostatnio w zeszłym tygodniu oglądałem ten obrazek. Nawet pamiętam, że na nim było zdjęcie ładne jakiegoś statku. Statek ten (żaglowiec) płynął pod pełnymi żaglami. Tak, wszystko pięknie, ale… jak się nazywał ten plik i gdzie on właściwie na moim dysku jest?
Tak, bałagan wśród plików… ale kto tego nie doświadczył? Chyba tylko ktoś, kto ma system nowy od kilku tygodni, i jeszcze nie ma bałaganu 😉
No dobrze, ale dość narzekania – przecież jakiś zdolny hacker coś wymyśli. I wymyślili – Dziennik Aktywności.
To zdjęcie pokazuje aplikację, która jest uruchomiona na moim komputerze, pokazuje moje dokumenty/zdjęcia/muzykę/programy; to wszystko, nad czym pracowałem ostatnio. I jak pięknie widać – mogę zobaczyć podgląd dowolnego dokumentu, przeczytać dokładne informacje o jego lokalizacji.
Moim zdaniem taka aplikacja wydajnie poprawia poszukiwanie własnych danych. Jak jej użyć? Oczywiście, dostępna jest dla systemu operacyjnego, który lubię. W Ubuntu można zainstalować ją korzystając z Centrum Oprogramowania.
Powyższe zdjęcia pokazują instalację i uruchomiony program w SRU_Desktop – tak, tak, to wszystko możecie mieć za darmo, tu i teraz.
A to zdjęcie pokazuje Centrum oprogramowania w moim najnowszym dziecku – Free_Desktop – wolnościowym systemie, który jest dla wszystkich – ale tylko na najnowszych komputerach – to jest wstęp do najnowszych rozwiązań dla edukacji – będą dostępne zapewne za rok lub dwa.
A kto chciałby spróbować – zapraszam:
http://wioowszkole.org/SRU/
Zdobywca wyróżnienia Listy 100 Szerokiego Porozumienina Rzecz Umiejętności Cyfrowych Polsce w latach 2017, 2020 i 2021, członek zarządu Szkolnej Sekcji Informatyki przy Polskim Towarzystwie Informatycznym. Trener języka programowania Python, robotyki, mechatroniki, technologii komputerowych ze szczególnym uwzględnieniem otwartych zasobów edukacyjnych oraz oprogramowania OpenSource.
Autor książki „Python 3. Projekty dla początkujących i pasjonatów” wydanej przez Helion Edukacja.
Współautor treści z języka Python w projekcie E-Podręczniki do kształcenia ogólnego dla klas ponadgimnazjalnych. Współautor książki "Koduj w Pythonie - tworzymy grę przygodową" oraz publikacji "ENIGMA - Poznaj zagadkę Enigmy, tworząc grę przygodową w Pythonie" wydanych przez Fundację Rozwoju Edukacji Cyfrowej.
- Czy chcemy być „na szmyczy” korporacji? - 31 lipca 2023
- WordPress w edukacji – jak uczyć kompetencji w bezpieczny sposób. - 3 lutego 2023
- Prezent świąteczny – FREE-SERWER - 2 grudnia 2022