Właśnie zakończyłem prace nad najnowszą wersją systemu, który tworzę dla edukacji, aby każdy mógł sobie za darmo i legalnie zainstalować go w szkole, jesli chce spróbować czegoś nowego, ma problemy ze starymi wersjami oprogramowania, lub najzwyklej chce mieć na każdym komputerze te same wersje oprogramowania.
LEGALNIE i ZA DARMO.
W tej wersji dodałem kilka nowości oraz dodatkowo wykonałem aktualizacje oprogramowania do najnowszych wersji, zatem oddaję do Waszej dyspozycji:
- Libre Office 6
- Mozilla Firefox
- Mozilla Thunderbird
- Przeglądarka Vivaldi
- GIMP
- Python 3.6 + IDLE
- mu-editor dla Python
- Scratch 2 offline
- Code-Blocks i C++
Oczywiście to nie jest pełne oprogramowanie, jest go o wiele wiele więcej, tylko tak dla zajawki wypisałem najważniejsze. Nie zabraknie również gier, ale tylko takich, które moim zdaniem mają walory edukacyjne.
Przykład gry „Angry Birds” – napisanej w Python przy wykorzystaniu biblioteki PyGame i PyMunk – tworzenie gier z wykorzystaniem wizualuzacji procesów fizycznych, jak np. toru lotu naszego bohatera.
Dodatkowo zawarłem też dokumentację i całą bibliotekę PyTechBrain, która może być pomocna przy nauczaniu mechatroniki – a więc na zajęciach technicznych i informatycznych.
Dodatkowo w systemie zawarłem bibliotekę ’libinput-gestures’ – odpowiada ona za gesty. System powinien dzięki temu dobrze współdziałać z różnymi monitorami interaktywnymi, które udostępniają jako HID-USB ekran dotykowy.
Kto chce pobrać, zapraszam na stronę projektu:
https://free-desktop.pl
Zdobywca wyróżnienia Listy 100 Szerokiego Porozumienina Rzecz Umiejętności Cyfrowych Polsce w latach 2017, 2020 i 2021, członek zarządu Szkolnej Sekcji Informatyki przy Polskim Towarzystwie Informatycznym. Trener języka programowania Python, robotyki, mechatroniki, technologii komputerowych ze szczególnym uwzględnieniem otwartych zasobów edukacyjnych oraz oprogramowania OpenSource.
Autor książki „Python 3. Projekty dla początkujących i pasjonatów” wydanej przez Helion Edukacja.
Współautor treści z języka Python w projekcie E-Podręczniki do kształcenia ogólnego dla klas ponadgimnazjalnych. Współautor książki "Koduj w Pythonie - tworzymy grę przygodową" oraz publikacji "ENIGMA - Poznaj zagadkę Enigmy, tworząc grę przygodową w Pythonie" wydanych przez Fundację Rozwoju Edukacji Cyfrowej.
- Czy chcemy być „na szmyczy” korporacji? - 31 lipca 2023
- WordPress w edukacji – jak uczyć kompetencji w bezpieczny sposób. - 3 lutego 2023
- Prezent świąteczny – FREE-SERWER - 2 grudnia 2022