
Nikt nie ma wątpliwości, że filtrowanie treści docierającej do uczniów z Internetu to konieczność. I nie chodzi wyłącznie o sferę obyczajowości.
W Sieci można znaleźć treści propagujące przemoc, rasizm, sekty, terroryzm itd.
Jak zrobić to za darmo, szybko i w miarę prosto?
Przykład na bazie routera TP-Link – to jest często występujący router, więc pokażę to, aby dla każdego było to dostępne.
Całość operacji jest właściwie trywialna – musimy odnaleźć zakładkę serwera DHCP, a w niej w ustawieniach serwera DNS wpisać:
208.67.220.123
208.67.222.123
To właściwie załatwia sprawę. Od tego momentu (oczywiście po restarcie routera) wszystkie nowe urządzenia będą miały zablokowane treści niepożądane. Jednak musimy mieć na uwadze fakt, że lista stron jest utrzymywana przez firmę CISCO (właściciela OpenDNS) i nie macie możliwości w ingerencję w tę listę.
OpenDNS szczyci się, że ochrania wiele osób – to na pewno jest prawda. Życzę powodzenia, a jeśli będziecie potrzebowali czegoś bardziej wyszukanego, musicie szukać komercyjnych i płatnych rozwiązań.
Adam Jurkiewicz – haker edukacji, członek nieformalnej grupy SuperbelfrzyRP. Absolwent kursów Massachusetts Institute of Technology z języka programowania Python.
Trener języka programowania Python, robotyki, mechatroniki, technologii komputerowych ze szczególnym uwzględnieniem otwartych zasobów edukacyjnych oraz oprogramowania OpenSource. Programista, administrator systemów UNIX/Linux, twórca remiksu edukacyjnego FREE_Desktop – remiksu systemu operacyjnego dla wolnych ludzi, legalnego i darmowego dla wszystkich.
Współpracownik Centrum Edukacji Obywatelskiej, w projekcie „Koduj z Klasą” ambasador i trener nauczycieli w zakresie języka programowania Python.
Zdobywca wyróżnienia Listy 100 Szerokiego Porozumienina Rzecz Umiejętności Cyfrowych Polsce w latach 2017, 2020 i 2021, członek zarządu Szkolnej Sekcji Informatyki przy Polskim Towarzystwie Informatycznym. Trener języka programowania Python, robotyki, mechatroniki, technologii komputerowych ze szczególnym uwzględnieniem otwartych zasobów edukacyjnych oraz oprogramowania OpenSource.
Autor książki „Python 3. Projekty dla początkujących i pasjonatów” wydanej przez Helion Edukacja.
Współautor treści z języka Python w projekcie E-Podręczniki do kształcenia ogólnego dla klas ponadgimnazjalnych. Współautor książki "Koduj w Pythonie - tworzymy grę przygodową" oraz publikacji "ENIGMA - Poznaj zagadkę Enigmy, tworząc grę przygodową w Pythonie" wydanych przez Fundację Rozwoju Edukacji Cyfrowej.
- Czy chcemy być „na szmyczy” korporacji? - 31 lipca 2023
- WordPress w edukacji – jak uczyć kompetencji w bezpieczny sposób. - 3 lutego 2023
- Prezent świąteczny – FREE-SERWER - 2 grudnia 2022