SIO – System Informacji Oświatowej
Myślę, że samego systemu nie muszę nikomu przedstawiać. Słyszałem już o nim niejedno. Ale ostatnio, ponieważ coraz więcej szkół posiada Linuksa, zacząłem się przyglądać, jak to oprogramowanie można zainstalować i działać w systemie Linux.Otóż na stronach Centrum Informatycznego Edukacji MEN można znaleźć wersje instalacyjne SIO dla Windows oraz dla Linuksa. Niestety, wersje dla Linuksa są tam umieszczone błędnie, już rok temu przy wersji 3.12 zwracałem na to uwagę do CIE – wówczas zostało to poprawione. Przedwczoraj sprawdziłem najnowsze wersje 3.15 i jest to samo. Więc znów zaraportowałem do CIE mailowo problem z wytłumaczeniem, co muszą zrobić, a by to poprawić. Ale pomyślałem sobie: a może by tak zrobić ładny instalator?
I tutaj przyszedł mi z pomocą projekt OpenSource: Install Jammer.
Pobrałem pliki pakietu, skopiowałem do katalogu domowego, dodałem sobie ikonę na pulpit – uruchomiłem. Okazuje się, że stworzenie instalatora nie było zbyt trudne 😉 Dodatkowo możecie zauważyć, że jednym ruchem można zrobić wersje instalacyjne na różne platformy.
Po chwili budowania – pakiet instalacyjny jest gotowy.
Jeszcze tylko pozostaje ostatni test – uruchomienie programu instalacyjnego – niech nikogo nie dziwi wygląd instalatora rodem z Windows; lecz sama aplikacja jest -)
Dla wszystkich, którzy chcą sobie próbować:
Wersja graficzna instalatora dla Linux 32-bit
I na koniec zrzut ekranu, na którym widać system Linux i uruchomioną aplikację SIO. Można – nawet nie trzeba wielkiej wiedzy technicznej.
Zdobywca wyróżnienia Listy 100 Szerokiego Porozumienina Rzecz Umiejętności Cyfrowych Polsce w latach 2017, 2020 i 2021, członek zarządu Szkolnej Sekcji Informatyki przy Polskim Towarzystwie Informatycznym. Trener języka programowania Python, robotyki, mechatroniki, technologii komputerowych ze szczególnym uwzględnieniem otwartych zasobów edukacyjnych oraz oprogramowania OpenSource.
Autor książki „Python 3. Projekty dla początkujących i pasjonatów” wydanej przez Helion Edukacja.
Współautor treści z języka Python w projekcie E-Podręczniki do kształcenia ogólnego dla klas ponadgimnazjalnych. Współautor książki "Koduj w Pythonie - tworzymy grę przygodową" oraz publikacji "ENIGMA - Poznaj zagadkę Enigmy, tworząc grę przygodową w Pythonie" wydanych przez Fundację Rozwoju Edukacji Cyfrowej.
- Czy chcemy być „na szmyczy” korporacji? - 31 lipca 2023
- WordPress w edukacji – jak uczyć kompetencji w bezpieczny sposób. - 3 lutego 2023
- Prezent świąteczny – FREE-SERWER - 2 grudnia 2022