Przygoda ze zdjęciem

Podczas spotkań z nauczycielami, gdy zachęcam ich do stosowania narzędzi TIK w czasie lekcji, spotykam się najczęściej z opinią, że lekcja jest za krótka, nie ma czasu na zabawę. Pracuję z młodszymi uczniami, oni uczą się przez zabawę i aby ich zaciekawić często stosuję różne narzędzia TIK. Poszukuję takich rozwiązań, które są szybkie do wykonania, nie wymagają logowania i efekt końcowy można podziwiać już po chwili.

       Zaproponuję dziś zabawę z edytowaniem zdjęć lub narysowanych samodzielnie obrazków. Jest bardzo dużo programów, które umożliwiają obróbkę zdjęć w ciekawy sposób, ja ostatnio polubiłam piZap. W aplikacji jest wiele opcji: można dodawać ramki, naklejki, napisy, tworzyć kolaże. Można założyć konto i zapisywać swoje prace w galerii, można pracować bez logowania i zdjęcia zapisywać w folderze na swoim komputerze. Moi uczniowie lubią najbardziej bawić się ze zdjęciami dodając naklejki, napisy. Pozwalam im na to, wysyłają zdjęcia na moją pocztę, tworzę pokazy slajdów z tych zdjęć, podziwiają pomysłowość kolegów na stronie internetowej klasy. Dla małych dzieci to sporo pracy, ale żadna trudność.

  Jak można wykorzystać piZap ?

Uczniowie robią  sobie po kilka zdjęć, pomagają jeden drugiemu. Każde zdjęcie edytują dopisując coś o sobie. Jeśli to lekcja języka obcego, wykorzystują znajomość słownictwa, zwrotów .

Zdjęcie zwierzątka domowego – przedstawi się, powie co je, gdzie mieszka.

Zdjęcie  zapakowanego prezentu – dzieci dopiszą zabawny komentarz.

Z kilku edytowanych zdjęć można stworzyć kolaż – Moje zainteresowania, Moje miasto, Zwierzęta leśne. Tematów jest wiele.

Narysowane obrazki do lektury po edycji, dodaniu dialogów stworzą nową historię.

Każdy uczeń otrzymuje to samo zdjęcie, dopisuje w dymku tekst. Ilu uczniów – tyle pomysłów.

Wysłane przez nauczyciela zdjęcie z komentarzem o sprawdzianie wywoła uśmiech.

Tu jest miejsce na Twoje pomysły……

      Gdy przedstawiam nauczycielom piZap, argument, że nie ma czasu na lekcji, bo to długo trwa – odpada. A gdy sami pobawią się ze zdjęciem, dopiszą w dymkach dialog, chętnie sięgają po to proste i szybkie narzędzie. Można je stosować na początku zajęć jako wprowadzenie do tematu. Można zastosować jako działanie na kolejnej lekcji na podsumowanie tematu, może być pracą domową dla chętnych uczniów lub dla całej klasy.

Oto  lista ciekawych programów

www.pizap.com

www.photovisi.com

www.bighugelabs.com

www.picjoke.com

www.fotoflexer.com


Miłej zabawy.

Jolanta Okuniewska
Pozostałe wpisy Jolanta Okuniewska (Zobacz wszystkie)
Podoba się? Podziel się z innymi.

4 odpowiedzi na “Przygoda ze zdjęciem”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.