Sukces zeszłorocznego projektu eTwinning „24 zadania na czas oczekiwania” był zachętą do jego powtórzenia w bieżącym roku. Projekt polegał na stworzeniu interaktywnego kalendarza, w którym znajdowało się wiele atrakcyjnych dla uczniów różnorodnych zadań, na każdy dzień grudnia.
Było dużo pracy, ale też dużo radości.
Kolejnym ważnym argumentem do podjęcia działań były pytania uczniów, którzy już w zeszłym roku uczestniczyli w projekcie. Ponadto gotowość wielu nauczycielek do tworzenia kalendarza – to wszystko sprawiło, że w kilka dni zorganizowała się grupa projektowa i przystąpiliśmy do działań.
Nauczycielki edukacji wczesnoszkolnej z 17 miejscowości z całej Polski, z dużych miast, miasteczek oraz ze szkół wiejskich rozpoczęły prace już w listopadzie.
Trzeba było stworzyć bazę prac plastycznych na podany temat, a następnie z nich utworzyć planszę kalendarza na 24 dni oczekiwania. Uczestniczki projektu pracowały też nad zadaniami, które po kolei będą się ukazywać w kolejnych okienkach. Każdego dnia dołączane są kolejne zadania, trwają rozmowy i konsultacje. Zgłaszamy swoje komentarze we wspólnym dokumencie. Wspólne dokumenty umieszczamy na dysku Google, każdy ma do nich dostęp. Stworzyłyśmy mapę partnerów w mapach google.
Dzieci z radością realizują kolejne zadania, a ich różnorodność jest naprawdę wielka. Zadania matematyczne, polonistyczne, muzyczne, plastyczne dają możliwość aktywnej i atrakcyjnej edukacji wczesnoszkolnej w okresie przedświątecznym. Mogą być alternatywą lub uzupełnieniem tradycyjnej edukacji.
Dzień po dniu, kolejne zadania. Moment niespodzianki, oczekiwania na kolejne zadanie. Lekki niedosyt po jego wykonaniu. „24 zadania na czas oczekiwania” to żywa edukacja bez podręcznika. Sposób na naukę przez zabawę. Odkąd realizuję projekt nie mam poczucia, że czegoś nie zrobię, że nie zdążę. Nie ubolewam nad odłożonymi zeszytami i ćwiczeniami. Gdy widzę zaangażowanie uczniów, jak wiele się uczą i jak wiele radości sprawia im taka właśnie edukacja, to czuję ogromną radości skuteczność edukacyjną podejmowanych działań.
Kolejne zadania, ich przebieg i realizacja wszystkich partnerów dokumentowana jest na platformie eTwinning . Można zaglądać. Kalendarz interaktywny dostępny tutaj.
Zapraszamy do wspólnej zabawy!
Beata Skrzypiec – nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Piasku (gm. Pszczyna).
- Nauczanka na kwarantannie, czyli jak się nie da, jak się da - 17 października 2020
- 24 zadania na czas oczekiwania 2019 - 1 grudnia 2019
- Grudzień bez podręcznika? - 15 grudnia 2015
3 odpowiedzi na “24 zadania na czas oczekiwania II”
Projekt daje radośc nie tylko uczniom, ale również nauczycielom. Cudownie jest móc w nim uczestniczyć.
To prawda. Cieszę się, że biorę udział w projekcie.
Wreszcie wszyscy członkowie projektu działają! Świetnie! Tego zawsze mi brakuje w tych projektach. Dobrze, że eTwinning wprowadzał, że można realizować projekty z klasami z jednego kraju. Gratuluję pomysły i zaangażowania wszystkich członków projektu to moim zdaniem najtrudniejsze! 🙂