Realizując 24 zadania na czas oczekiwania już po raz drugi, nie mam wątpliwości, że warto odłożyć podręczniki oraz ćwiczenia do szafy i pracować z interaktywnym kalendarzem. Zadania stworzone przez partnerki projektu są bardzo różnorodne i wpisują się doskonale w różne edukacje. Bogactwo zadań plastycznych do wykonania sprawia, że sale lekcyjne są wystrojone aż po sufit. Na drzwiach wiszą kalendarze dokumentujące dni oczekiwania. Codzienne czytanie książek o tematyce świątecznej, poznawanie i śpiewanie nowych piosenek związanych z Mikołajem, zimą i świętami tworzy radosną atmosferę i refleksyjnie przybliża nas do świąt. Interaktywne matematyczne gry oraz planszówki na różnych poziomach pozwalają na przeprowadzenie niecodziennej świątecznej matematyki. Pisanie adresu, własnoręczne adresowanie kopert, redagowanie życzeń i wysyłanie listów do przyjaciół. Oczekiwanie na życzenia. Odczytywanie życzeń i oglądanie kartek świątecznych wykonanych specjalnie dla nas. Pisanie twórczego opowiadania na temat: Gdyby Mikołaj utknął w kominie…
Taka edukacja nie może być nudna. Każdy dzień w szkole przynosi kolejną niespodziankę i nowe wyzwanie. Wyzwanie, które nie jest nudnym zadaniem, ale edukacyjną zabawą niosącą dużo radości. Wbrew pozorom grudniowe dni z projektem 24 zadania na czas oczekiwania II są bardzo pracowite, intensywne, ale za to radosne i pełne emocji. Pozostaną w pamięci uczniów na długo. Z pewnością walory edukacyjne projektu są ogromne. Uczniowie kształtują wiele umiejętności, których nie udało by się efektywnie rozwijać, pracując z podręcznikiem. Działania projektowe można obserwować tutaj: https://twinspace.etwinning.net/12820/home
Zapraszamy do wspólnej zabawy.
Beata Skrzypiec – nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Piasku (gm. Pszczyna).
- Nauczanka na kwarantannie, czyli jak się nie da, jak się da - 17 października 2020
- 24 zadania na czas oczekiwania 2019 - 1 grudnia 2019
- Grudzień bez podręcznika? - 15 grudnia 2015