SZKOLNA SPIŻARNIA- PROJEKT

Praktyczne działanie w pracy z uczniami ze SPE przynosi największe rezultaty.

Uczeń, który jest w centrum działania, ma możliwość aktywnego uczestnictwa w lekcji, ale także podczas realizowanego projektu  ma szansę na najbardziej efektywną naukę.
Dlatego bardzo często w naszej pracy wykorzystujemy metody aktywizujące, w tym projekt edukacyjny.
Od lat pełnię rolę ambasadora projektu eTwinning, dzieląc się z innymi nauczycielami swoim doświadczeniem na temat realizowanych projektów.

Moi uczniowie mają dzięki temu ogromne możliwości w zakresie współpracy z uczniami z całej Polski, a nawet poza nią.
W tym roku jednym z projektów, który wdrażamy w naszej szkole, a który nasi uczniowie klasy przysposabiającej do pracy będą mieli szansę realizować jest projekt „Szkolna spiżarnia”.
Opis projektu:
Projekt dla szkół specjalnych, integracyjnych i przyszpitalnych. Jego głównym celem jest współpraca uczniów w zakresie praktycznego działania, przygotowywania jesiennych przetworów z warzyw i owoców. W ramach współpracy powstanie wspólna książka kucharska z przepisami, które skonstruują uczniowie wszystkich szkół. Wspólnie opracują przepisy, wykonają zdjęcia i plany aktywności do wykonania konkretnych przetworów.
Każda ze szkół zorganizuje u siebie szkolną spiżarnię, do współpracy przy jej tworzeniu zaangażuje innych uczniów.
 
Cele projektu:
 – włączenie uczniów do działań w zakresie praktycznego działania,
– podnoszenie kompetencji i umiejętności praktycznych w zakresie gospodarstwa domowego,
– integracja uczniowe ze SPE,
– wykorzystywanie nowych technologii,
– korzystanie z nowoczesnego sprzętu w zakresie gospodarstwa domowego.
Jak będziemy współpracować?
 
Będziemy współpracować na platformie eTwinning. Ustalimy wspólne działania, które polegać będą na przygotowywaniu przetworów z warzyw i owoców. Każda szkoła będzie miała za zadanie wykonać 2 wybrane przetwory, opracowanie planu aktywności i opisu przygotowania. Udostępni te przepisy na stronie projektu. Każda ze szkół biorących udział w projekcie, wybierze jeden przepis opracowany przez partnerską szkołę, który wykona u siebie w szkole i relację z przygotowania przetworów opisze na stronie. Wypróbowany przepis zamieści w książce kucharskiej wraz ze zdjęciami i wskazówki do jej wykonania.
Spis przetworów zamieścimy we wspólnej tabeli. Powstanie elektroniczna oraz drukowana książka kucharska. Ponadto uczestnicy projektu zorganizują w szkole szkolne spiżarnie.
Spodziewane rezultaty:
1. Nabycie umiejętności z zakresu gospodarstwa domowego i przygotowywania przetworów.
2. Podniesienie kompetencji emocjonalno-społecznych, w zakresie współpracy i współdziałania.
3. Podniesienie własnej wartości i poczucia sprawstwa u uczniów ze SPE.
4. Integracja uczniów ze SPE.
5. Podniesienie kompetencji cyfrowych.
6. Aktywizacja uczniów poprzez praktyczne działania.
7. Stworzenie szkolnej spiżarni.
Projekt trwać będzie 5 tygodni od 27 września do 31 października.
Na potrzeby projektu powstał blog edukacyjny, na którym na bieżąco opisywać będzie działania projektowe, co ułatwi nam także promocję i upowszechnianie rezultatów projektu.
Jeśli chcesz poznać inne aktywizujące metody pracy z uczniami skorzystaj z naszego szkolenia.
Plakat do projektu wykonał Mateusz Łysek z grupy Belfry bazgrolą i Rysuję dla moich uczniów.
 
Zyta Czechowska
Podoba się? Podziel się z innymi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.