SPECJALNY TIK część I

Desktop1

Wyposażanie uczniów szkoły specjalnej w umiejętność korzystania z narzędzi technologii informacyjnej i komunikacyjnej stało się koniecznością tym bardziej, że uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną obowiązuje realizacja tej samej podstawy programowej co w szkole ogólnodostępnej. Ważne jest jednak to, aby dostosować wymagania i ćwiczenia do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów. Nie bez znaczenia są również szerokie umiejętności i kompetencje nauczyciela, który w szkole specjalnej, by osiągnąć sukces pracować musi podwójnie. To zaangażowanie, nowoczesne i innowacyjne podejście do edukacji opłaca się i przynosi wymierne efekty. Przykładem tego jest chociażby ostatni nasz sukces w konkursie „Szkoła na czasie, e-podręczniki w klasie”, za który otrzymaliśmy 15 tabletów dla szkoły i szafę mobilną do ładowanie sprzętu.

Przykładowe ćwiczenia z wykorzystaniem TIK i dostosowanie wymagań poniżej:

Konstruowanie choinki z wykorzystaniem ćwiczeń z portalu epodreczniki.pl.

Zajęcia dotyczyły konstruowania figur za pomocą odcinków. Ponadto ćwiczyliśmy koordynację wzrokowo-ruchową i orientację przestrzenną. Zadaniem uczniów było ustalenie definicji odcinka, rozróżnianie odcinków, ich mierzenie oraz konstruowanie figur za pomocą odcinków. Praktyczne ćwiczenie polegało na ułożeniu z dostępnych materiałów trójkątów i innych figur, a w rezultacie choinki.

http://podchoinka.zss-kowanowko.edu.pl/strony/konstrukcje1.html

Drzewa lasów iglastych, z wykorzystaniem ćwiczeń z portalu epodreczniki.pl.

Uczniowie zgłębiali wiadomości na temat drzew iglastych, ich miejsca w piętrach lasu z wykorzystaniem platformy epodreczniki.pl. Swoją wiedzę zweryfikowali podczas wycieczki do pobliskiego lasu w poszukiwaniu drzew iglastych, które mogą już niedługo zagościć w naszych domach z okazji zbliżających się Świąt. Na potrzeby tej lekcji została stworzą aplikacja edukacyjna na platformie LearningApps, która służyć ma uczniom do utrwalania nazw drzew iglastych i doskonalenia umiejętności rozpoznawania tych drzew.

http://podchoinka.zss-kowanowko.edu.pl/strony/las.html

Tworzenie komiksów w aplikacji ToonDoo.

Tworzenie komiksów, to kolejne zadanie projektu z wykorzystaniem ćwiczeń umieszczonych na portalu epodreczniki.pl- „Pod choinką”. Uczniowie samodzielnie przygotowali świąteczne, kolorowe komiksy w aplikacji Toondoo. Motywem przewodnim była oczywiście choinka, którą poznawać można na wiele sposobów o czym przekonali się uczniowie szkoły podstawowej.

http://podchoinka.zss-kowanowko.edu.pl/strony/komiks.html

Tworzenie ankiet, quizów- ewaluacja w programie Kahoot.

Uczniowie z powodzeniem wypełnią interaktywną ankietę w programie kahoot, dzięki której w nowoczesny, atrakcyjny sposób, wykorzystując umiejętności technologiczne naszych uczniów otrzymaliśmy informację zwrotną w postaci arkusza z ich odpowiedziami.

http://podchoinka.zss-kowanowko.edu.pl/strony/quiz.html

Tworzenie chmur wyrazowych w programie Tagxedo.

Tagxedo to program, który automatycznie tworzy ciekawe grafiki z odpowiednio ułożonych słów pobranych z pliku, bloga, strony internetowej lub własnoręcznie wpisanych. Efekty są zaskakujące. Tworzenie chmur wyrazowych jest niezwykle interesującą i lubianą przez uczniów naszej szkoły czynnością, dlatego nie mogło zabraknąć jej podczas realizacji projektu „Pod choinką”. Zadaniem uczniów było stworzenie chmury, która byłaby odpowiedzią na nurtujące nas pytanie: Dlaczego warto korzystać z portalu edukacyjnego epodreczniki.pl?

http://podchoinka.zss-kowanowko.edu.pl/strony/chmura.html

Tworzenie ciekawych ćwiczeń na platformie LearningApps.

Uczniowie uwielbią rozwiązywać i samodzielnie konstruować ćwiczenia na platformie edukacyjnej LearningApps. Sprawia im to ogromną radość, daje satysfakcję z wykonanego zadania a co najważniejsze doskonali ich umiejętności i utrwala wiedzę.

http://LearningApps.org/watch?v=pdjhgma0j15

 

Zyta Czechowska
Pozostałe wpisy Zyta Czechowska (Zobacz wszystkie)
Podoba się? Podziel się z innymi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.