Wszystko co nowe budzi lęk i obawy, ale jest też wyzwaniem.
#AI można wykorzystać w edukacji na wiele sposobów.
Może być skarbnicą pomysłów na aktywizujące uczniów lekcje, ale może przede wszystkim wspierać nas-nauczycieli w przygotowywaniu materiałów i pomocy edukacyjnych.
Ja wykorzystałam sztuczną inteligencję do przygotowania grafik, które posłużyły mi do wygenerowania kostek opowieści, a te będą dla mnie pomocne w :
– rozwijaniu słownictwa
– ćwiczeniach w zakresie rozumienia mowy
– rozwijaniu umiejętności wystąpień publicznych
– doskonaleniu spostrzegania
– ćwiczeniach krytycznego myślenia
P.S. Nie wszystko co wygeneruje AI jest realne, prawdziwe, stąd też warto być uważnym i wykorzystać ten fakt do rozwijania krytycznego myślenia.
Takie kostki z nierealistycznymi obrazami mogą być świetne w rozwijaniu krytycyzmu, ale też uważnego spostrzegania.
Jak wykorzystać takie kostki na zajęciach?
Zyta Czechowska- Nauczyciel Roku 2019, dyrektor i właściciel Niepublicznego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli, współautorka książki "Jak nie zgubić dziecka w sieci?". Absolwentka UAM w Poznaniu, na kierunku pedagogika specjalna, od 26 lat terapeuta i nauczyciel w szkole specjalnej. Pasjonatka nowoczesnych technologii. Współautorka projektu sieci współpracy nauczycieli „ SPEcjalna sieć współpracy nauczycieli”, prowadzi warsztaty, szkolenia i Rady Pedagogiczne dla nauczycieli z zakresu stosowania i wdrażania TIK. Współprowadzi bloga edukacyjnego www.specjalni.pl. Ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli. Trenerka Cyfrowego Dialogu w zakresie programowania. Należy do społeczności Superbelfrzy RP. W 2017 r. otrzymała Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej za szczególne osiągnięcia edukacyjne i wychowawcze. Posiada tytuł Microsoft Innovative Educator Ekspert, nadawany przez firmę Microsoft najbardziej innowacyjnym nauczycielom na świecie. Ambasadorka Programu eTwinning. Ambasadorka Dell Technologies.
Print Friendly, PDF & Email
Print Friendly, PDF & Email
Pozostałe wpisy Zyta Czechowska (Zobacz wszystkie)
- Dzień Chłopca- prezent od serca - 19 września 2024
- Jak rozmawiać z uczniami o sytuacjach kryzysowych, w tym o powodzi? - 18 września 2024
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych w pracy z uczniami ze SPE - 15 września 2024