Jakiś czas temu, jak Ambasador programu eTwnning prowadziłam trzydniowe seminarium dla nauczycieli szkół specjalnych pt. „Mój pierwszy projekt z Ambasadorem”. Zaprosiłam do współpracy szkoły z całej Polski. Do realizacji projektu przystąpiło 20 szkół specjalnych i ośrodków z całej Polski. Tworzymy z naszymi niepełnosprawnymi intelektualnie uczniami kreatywne pomoce dydaktyczne, opisujemy ich przeznaczenie i inspirujemy się wskazówkami do ćwiczeń z ich wykorzystaniem.
Mimo trudnego czasu, mimo wielu zachorowań, zwolnień i edukacji zdalnej, nasz projekt pięknie się rozwija i mamy już pierwsze jego efekty. Uczniowie i nauczyciele jeśli mają przestrzeń potrafią aktywnie działać i współpracować. Dziękuję wszystkim, a szczególnie Nauczycielom- Koleżankom i Kolegom, którzy biorą udział w projekcie. Z takimi ludźmi naprawdę warto współpracować.
Założenia i opis projektu
W ramach projektu, uczniowie wraz z nauczycielami przygotowywać będą kreatywne pomoce dydaktyczne wykonane z materiałów i komponentów wtórnych.
Z wykorzystaniem patyczków, puszek, kartonów, wstążek i innych elementów konstruować będziemy pomoce, które uatrakcyjnią lekcje, zajęcia rewalidacyjne oraz zajęcia świetlicowe. Uczniowie stworzone pomoce sfotografują i opiszą ich zastosowanie. Dzięki temu powstanie baza dobrych praktyk i pomysłów. Każda szkoła otrzyma jedną pomoc od partnerów projektowych.
Nauczyciele dzielić się będą pomysłami na wykorzystanie konkretnych pomocy na zajęcia i do kształtowania konkretnych kompetencji kluczowych.
Z wykorzystaniem patyczków, puszek, kartonów, wstążek i innych elementów konstruować będziemy pomoce, które uatrakcyjnią lekcje, zajęcia rewalidacyjne oraz zajęcia świetlicowe. Uczniowie stworzone pomoce sfotografują i opiszą ich zastosowanie. Dzięki temu powstanie baza dobrych praktyk i pomysłów. Każda szkoła otrzyma jedną pomoc od partnerów projektowych.
Nauczyciele dzielić się będą pomysłami na wykorzystanie konkretnych pomocy na zajęcia i do kształtowania konkretnych kompetencji kluczowych.
Cele projektu:
1. Stworzenie bazy pomocy dydaktycznych, które uatrakcyjnią proces edukacyjno-terapeutyczny.
2. Rozwijanie umiejętności manualnych.
3. Połączenie tradycyjnych metod nauczania z nowymi technologiami.
4. Rozwijanie kompetencji kluczowych.
2. Integracja uczniów.
1. Stworzenie bazy pomocy dydaktycznych, które uatrakcyjnią proces edukacyjno-terapeutyczny.
2. Rozwijanie umiejętności manualnych.
3. Połączenie tradycyjnych metod nauczania z nowymi technologiami.
4. Rozwijanie kompetencji kluczowych.
2. Integracja uczniów.
Projekt rozpocznie się od 09 marca 2021, trwać będzie do 15 maja 2021.
Zadania planować będziemy wspólnie. Kontaktować się będziemy za pomocą platformy TwenSpace oraz na grupie na messengerze. Ponadto stworzymy wspólne dokumenty na dysku Google.
Uczniowie zaproponują pomoce, które chcą wykonać. Wybiorą materiały, z którą zostaną one zrobione. Każda szkoła wykona po dwie pomoce dydaktyczne do usprawniania motoryki, logopedii, koordynacji wzrokowo-ruchowej umiejętności matematycznych i rozwijania słownictwa. W sumie każda szkoła wykona 5 pomocy, które opiszą i zrobią ich zdjęcia. Z ich wykorzystaniem stworzymy książeczkę elektroniczną oraz fotoksiążkę.
Spodziewane efekty:
1. Wytworzenie pomocy dydaktycznych, które będą wykorzystane podczas zajęć.
2. Podniesienie komeptfncji cyfrowych i manualnych uczniów.
3. Integracja uczniów i nauczycieli.
4. Stworzenie książeczki elektronicznej jako bazy dobrych praktyk.
5. Wydrukujemy fotoksiążkę.
5. Powstaną konkretne pomoce dydaktyczne, którymi się wymienimy.
Uczniowie podniosą swoje kompetencje manualne, cyfrowe i społeczne. Zintegrują się. Nauczą się współpracy i wymiany doświadczeń. Każda szkoła zyska nowe, kreatywne pomoce dydaktyczne, które uatrakcyjnią lekcje i zajęcia dodatkowe.
Zyta Czechowska- Nauczyciel Roku 2019, dyrektor i właściciel Niepublicznego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli, współautorka książki "Jak nie zgubić dziecka w sieci?". Absolwentka UAM w Poznaniu, na kierunku pedagogika specjalna, od 26 lat terapeuta i nauczyciel w szkole specjalnej. Pasjonatka nowoczesnych technologii. Współautorka projektu sieci współpracy nauczycieli „ SPEcjalna sieć współpracy nauczycieli”, prowadzi warsztaty, szkolenia i Rady Pedagogiczne dla nauczycieli z zakresu stosowania i wdrażania TIK. Współprowadzi bloga edukacyjnego www.specjalni.pl. Ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli. Trenerka Cyfrowego Dialogu w zakresie programowania. Należy do społeczności Superbelfrzy RP. W 2017 r. otrzymała Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej za szczególne osiągnięcia edukacyjne i wychowawcze. Posiada tytuł Microsoft Innovative Educator Ekspert, nadawany przez firmę Microsoft najbardziej innowacyjnym nauczycielom na świecie. Ambasadorka Programu eTwinning. Ambasadorka Dell Technologies.
Print Friendly, PDF & Email
Print Friendly, PDF & Email
Pozostałe wpisy Zyta Czechowska (Zobacz wszystkie)
- 3 GRUDNIA- MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ - 29 listopada 2024
- Jak wygenerować piosenkę za pomocą AI? - 13 listopada 2024
- Edukacja patriotyczna i obywatelska przyjazna uczniom. Inspiracje i pomysły na zajęcia. - 24 października 2024
2 odpowiedzi na “Kreatywne pomoce dydaktyczne- realizacja projektu”
Jaki to jest świetny projekt !
Dziękujemy!