Nowocześni, refleksyjni i kreatywni nauczyciele, którzy są świadomi zmian jakie niesie za sobą postęp cywilizacyjny korzystają podczas zajęć z nowoczesnych technologii.
Robią to rozsądnie i tylko w celach edukacyjnych. My z doświadczenia wiemy, że właściwie dobrane narzędzia multimedialne nie tylko wzbogacają i uatrakcyjniają proces lekcyjny, ale wpływają także na konkretne efekty.
W sieci istnieje mnóstwo stron i platform edukacyjnych z gotowymi interaktywnymi ćwiczeniami, ale także generatorów, które służą do tworzenia spersonalizowanych kart pracy, gier planszowych czy łamigłówek.
Co to jest Generator kart zadań?
Generator kart zadań to narzędzie dla nauczyciela, ale może z niego korzystać każdy odwiedzający konkretną stronę. Generator będzie umożliwiał tworzenie kart pracy, w generatorze znajdzie się galeria z gotowymi kartami pracy z możliwością ich modyfikacji przez użytkownika. To świetny sposób na szybkie stworzenie własnych materiałów dostosowanych do potrzeb dzieci.
My na swoim blogu rozpoczynamy publikację cyklu postów, w których prezentować będziemy konkretne generatory do tworzenia materiałów edukacyjnych i kart pracy. Mamy nadzieję, że będą one pomocne w Państwa pracy i przyczynią się do tworzenia przez Was własnych, spersonalizowanych pomocy.
W tym poście prezentujemy generator do tworzenia spinnerowych plansz z emocjami, kolorami, kierunkowymi strzałkami czy wizualizowanymi liczbami. Na stronie można pobrać gotowe plansze lub edytować istniejące i stworzyć własne zasoby.
Wygenerowaną kartę drukujemy, a następnie przypinamy strzałkę lub korzystamy ze spinnera do gry.
Jak wykorzystać takie plansze?
Dzieci kręcąc strzałką, lub ulubionymi przez nie spinnerami losują na planszy element, który mają nazwać. Następnie mogą wskazać głoski występujące na początku, czy na końcu wyrazy. Jeśli to jest plansza z emocjami, to możemy ją wykorzystać jako wstęp do rozmowy o emocjach dzieci i dorosłych. Może taka zabawa sprowokować uczniów do dyskusji na temat wpływu naszych działań, słów, czy zachowania na emocje innych. Dzieci losując kolory mogą ułożyć konkretny kod, który później należy powtórzyć. Takie plansze to doskonałe narzędzie dla językowców.
Gdzie możemy takie karty pobrać, lub samemu wygenerować dowiecie się TUTAJ
Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska, nauczycielki ZSS w Kowanówku, autorki blogów edukacyjnych www.specjalni.pl, www.tikzklasa.blogspot.com, trenerki, prowadzące szkolenia z zakresu nowoczesnych technologii oraz prelegentki na ogólnopolskich konferencjach i autorki publikacji. Ekspertki ds. awansu zawodowego nauczycieli. W 2017 roku w uznaniu szczególnych osiągnięć edukacyjnych i wychowawczych otrzymały Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej.
Zyta Czechowska- Nauczyciel Roku 2019, Edukator Roku 2024, dyrektorka i właścicielka Niepublicznego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli www.nodnzytaczechowska.pl, współautorka książki "Jak nie zgubić dziecka w sieci?". Absolwentka UAM w Poznaniu, na kierunku pedagogika specjalna, od 29 lat terapeuta i nauczyciel w szkole specjalnej. Pasjonatka nowoczesnych technologii. Współautorka projektu sieci współpracy nauczycieli „ SPEcjalna sieć współpracy nauczycieli”, prowadzi warsztaty, szkolenia i Rady Pedagogiczne dla nauczycieli z zakresu stosowania i wdrażania TIK, edukacji włączającej, zróżnicowanej klasy i dostosowań wymagań edukacyjnych. Współprowadzi bloga edukacyjnego www.specjalni.pl. Ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli. Trenerka Cyfrowego Dialogu w zakresie programowania. Należy do społeczności Superbelfrzy RP. W 2017 r. otrzymała Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej za szczególne osiągnięcia edukacyjne i wychowawcze.Ambasadorka Programu eTwinning. Ambasadorka Dell Technologies, członkini Rady Programowej Fundacji Orange.
Print Friendly, PDF & Email
Print Friendly, PDF & Email
Pozostałe wpisy Zyta Czechowska (Zobacz wszystkie)
- PRZYCZYNY ZACHOWAŃ TRUDNYCH U UCZNIÓW ZE SPE - 16 lutego 2025
- Poczekajki dla uczniów - 29 grudnia 2024
- 3 GRUDNIA- MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ - 29 listopada 2024