„Interpretuj i eksperymentuj!” – czyli interaktywne czytanie wyróżnione

komiks_graf_labibProjekt 22. Ogólnopolskiej Nagrody Literackiej im. K. Makuszyńskiego, któremu towarzyszyło hasło „Interpretuj i eksperymentuj!” zdobył wyróżnienie na międzynarodowym konkursie MEDEA.

Na jego stronie możemy przeczytać:

„Celem Nagród MEDEA jest wspieranie innowacyjności i promocja dobrych praktyk wykorzystania mediów (audio, wideo, grafiki i animacji) do celów edukacyjnych. Poza tym, celem jest również uznanie oraz promowanie profesjonalizmu w produkcji i projektowaniu multimedialnych materiałów naukowych.” W tym roku do nagrody Medea zgłoszonych zostało 195 projektów z 34 krajów. Były one oceniane przez grono jurorskie liczące 124 osoby. O wszystkich nagrodzonych projektach można przeczytać w notatce prasowej od organizatorów konkursu.

Pomysłodawczynią i koordynatorką projektu, realizowanego przez Miejską Bibliotekę Publiczną im. Ł. Górnickiego Galeria Książki w Oświęcimiu, była jedna z Superbelferek – Anna Krawczyk.

Wyróżnienie otrzymały animacje przygotowane przez Laboriatorium EE oraz towarzyszące im materiały dydaktyczne – wszystkie dotyczące kreatywnych i interaktywnych działań podejmowanych dookoła lektury. Animacje, bazy narzędzi i konspekty dostępne są na blogu Centrum Literatury Dziecięcej – działu oświęcimskiej biblioteki realizującego projekt.


Anna Krawczyk: sercem bibliotekarka, polonistka, programistka. Na co dzień pracuje w Urzędzie Gminy Oświęcim gdzie stara się projektować, rozwijać i promować. Jest również trenerką  w Mistrzach Kodowania, członkinią Hackerspace Silesia i koordynatorką Koduj dla Polski na Górnym Śląsku. Fanka sieciowania i wykorzystywania nowych technologii w działaniach społecznych, kulturalnych i edukacyjnych.

Podoba się? Podziel się z innymi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.