Ozoboty pojawiają się na lekcjach języka polskiego i historii, na zajęciach rewalidacyjnych i zajęciach komputerowych w naszej szkole bardzo często.
Dzieci bardzo lubią ozobotowe zajęcia, stąd tworzymy specjalnie karty, dzięki którym ćwiczą określone umiejętności. Wszyscy uczniowie, bez wyjątku są zachwyceni możliwością pracy z tak atrakcyjnymi urządzeniami.
Dla nas jednak to kolejna okazja do tego, aby zaobserwować z jakimi dysfunkcjami i deficytami borykają się nasi uczniowie. Mamy pełen obraz obraz obserwacji, ponieważ w zajęciach biorą udział uczniowie na wszystkich etapach edukacyjnych i z różnymi niepełnosprawnościami intelektualnymi. Wiemy już jak wykorzystać roboty do usprawniania zaburzeń oraz wyrównywania różnych deficytów. Jak można zatem wykorzystać roboty w naszej pracy- pedagogów specjalnych, jakie umiejętności pomogą nam rozwinąć, jakie zaburzenia zminimalizować?
Na pewno sprawdzą się w niwelowaniu dysfunkcji manualnych i motoryki małej.
Aby właściwe wyrysować trasę robota, trzeba wcielić kilka ważnych zasad. Musi być ona wyrysowana precyzyjnie, nie może być zbyt cienka i zbyt gruba. Zarówno kontury drogi jak i kody muszą być zamalowane dokładnie i precyzyjnie. Trzeba użyć właściwych kolorów. To powoduje, że dzieci maksymalnie skupiają się na zadaniu, starając się precyzyjnie narysować trasę, przy okazji używając właściwych kodów, kolorów i usprawniając motorykę małą.
Tym razem stworzyłyśmy karty nawiązujące do halloween, które wykorzystamy na zajęciach rewalidacyjnych. Sprawdzą się również na lekcji języka angielskiego do utrwalania słownictwa związanego z tym świętem.
Karty do pracy z ozobotami pobierzesz na naszym blogu:
Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska, nauczycielki ZSS w Kowanówku, autorki blogów edukacyjnych www.specjalni.pl, www.tikzklasa.blogspot.com, trenerki, prowadzące szkolenia z zakresu nowoczesnych technologii.
Print Friendly, PDF & Email
- Jak rozmawiać z dziećmi o dysfunkcyjnych zachowaniach ich kolegów? - 6 września 2024
- Praca w zróżnicowanej klasie - 3 września 2024
- Zabawy adaptacyjne i integracyjne w przedszkolu i szkole - 3 września 2024