Ozoboty pojawiają się na lekcjach języka polskiego i historii, na zajęciach rewalidacyjnych i zajęciach komputerowych w naszej szkole bardzo często.
Dzieci bardzo lubią ozobotowe zajęcia, stąd tworzymy specjalnie karty, dzięki którym ćwiczą określone umiejętności. Wszyscy uczniowie, bez wyjątku są zachwyceni możliwością pracy z tak atrakcyjnymi urządzeniami.
Dla nas jednak to kolejna okazja do tego, aby zaobserwować z jakimi dysfunkcjami i deficytami borykają się nasi uczniowie. Mamy pełen obraz obraz obserwacji, ponieważ w zajęciach biorą udział uczniowie na wszystkich etapach edukacyjnych i z różnymi niepełnosprawnościami intelektualnymi. Wiemy już jak wykorzystać roboty do usprawniania zaburzeń oraz wyrównywania różnych deficytów. Jak można zatem wykorzystać roboty w naszej pracy- pedagogów specjalnych, jakie umiejętności pomogą nam rozwinąć, jakie zaburzenia zminimalizować?
Na pewno sprawdzą się w niwelowaniu dysfunkcji manualnych i motoryki małej.
Aby właściwe wyrysować trasę robota, trzeba wcielić kilka ważnych zasad. Musi być ona wyrysowana precyzyjnie, nie może być zbyt cienka i zbyt gruba. Zarówno kontury drogi jak i kody muszą być zamalowane dokładnie i precyzyjnie. Trzeba użyć właściwych kolorów. To powoduje, że dzieci maksymalnie skupiają się na zadaniu, starając się precyzyjnie narysować trasę, przy okazji używając właściwych kodów, kolorów i usprawniając motorykę małą.
Tym razem stworzyłyśmy karty nawiązujące do halloween, które wykorzystamy na zajęciach rewalidacyjnych. Sprawdzą się również na lekcji języka angielskiego do utrwalania słownictwa związanego z tym świętem.
Karty do pracy z ozobotami pobierzesz na naszym blogu:
Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska, nauczycielki ZSS w Kowanówku, autorki blogów edukacyjnych www.specjalni.pl, www.tikzklasa.blogspot.com, trenerki, prowadzące szkolenia z zakresu nowoczesnych technologii.
Absolwentka UAM w Poznaniu, na kierunku pedagogika specjalna- rewalidacja i rehabilitacja osób niepełnosprawnych intelektualnie. Ukończyła studia podyplomowe z matematyki,informatyki i logopedii, jest Trenerem Umiejętności Społecznych-TUS.Trenerka i metodyczka edukacji specjalnej, włączającej i cyfrowej. Ekspertka w projektach dotyczących edukacji włączającej, w tym “włącz-popojutrze”. Pasjonatka nowoczesnych technologii. Prowadzi warsztaty i szkolenia Rad Pedagogicznych. Prowadzi zajęcia ze studentami kierunków: oligofrenopedagogika i spektrum autyzmu.
Współprowadzi bloga edukacyjnego www.specjalni.pl i platformy szkoleniowej http://www.szkolenia.specjalni.pl/Ekspertka ds. awansu zawodowego nauczycieli. Należy do społeczności Superbelfrzy RP. W 2017 r. otrzymała Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej za szczególne osiągnięcia edukacyjne i wychowawcze. Trenerka Asów Internetu i Fundacji Szkoły z Klasą. Jest czynną Ambasadorką programu eTwinning. Ambasadorka programu Edu 360- Dell Technologies, członkini Rady Programowej Fundacji Orange.
Print Friendly, PDF & Email
- Tarcza empatycznej edukacji - 5 października 2025
- Darmowe materiały na początek roku szkolnego – wyprawka wartości, skrzydła dzieci i kodeksy klasowe - 30 sierpnia 2025
- WSZYSTKO O ZRÓŻNICOWANEJ KLASIE - 31 lipca 2025



