Różności z Niepodległości czyli…

jak Mini z uczniami 11 Listopada obchodziły.

4
Na  naszych blogach wiele wzmianek o tym, jak nasi uczniowie uczcili Święto Niepodległości. To ważne, by od najmłodszych lat kształtować u dzieci uczucia patriotyczne i poczucie przynależności narodowej.
Cztery klasy z różnych miast  realizują polsko-polski projekt eTwinning „My – dzieci Europy”. Jednym z zadań było przedstawienie działań uczniów, skupionych wokół Święta Niepodległości.
klasa II ze Szkoły Podstawowej im. Bolesława Krzywoustego z Kamieńca Wrocławskiego i Monika Walkowiak:

Obchody Narodowego Święta Niepodległości rozpoczęliśmy już 6 listopada. Uczestniczyliśmy w uroczystym apelu i Szkolnym Marszu Niepodległości. Śpiewaliśmy patriotyczne pieśni, poznaliśmy elementy naszej historii, oddaliśmy hołd zamordowanym w Chodaczkowie 1944 roku. Ich symboliczna mogiła znajduje się na cmentarzu parafialnym w Gajkowie. 7 listopada na pamiątkowych karteczkach napisaliśmy pozdrowienia. Ich adresatami byli nasi partnerzy projektu eTwinning, Pan Prezydent Bronisław Komorowski, pani Basia Gołębiowska (kierownik działu edukacji Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku), Wójt gminy Czernica pan Stefan Dębski, pani sołtys Wiesława Wolska i ksiądz naszej parafii Jan Kisz.2

Na tabletach tworzyliśmy niepodległościowe plakaty  i mapy myśli, których hasłem przewodnim było słowo „patriota”.

4

1

 klasa II z „Małej Szkoły” NSP w Koninie Żagańskim i Joanna Apanasewicz:

Uczniowie długo przygotowywali się do uczczenia rocznicy odzyskania niepodległości. Przez dwa tygodnie odbywały się próby przedstawienia prezentującego legendy o byłych i obecnej stolicach Polski. W przedstawieniu brali udział wszyscy uczniowie klas 1-3 oraz dwie grupy przedszkolaków. Uroczystość okraszona była wierszami, piosenkami oraz tańcami. Zobaczcie sami jaką piękną lekcję patriotyzmu udało nam się przygotować.

7

 

6

 

Joanna Apanasewicz zrobiła uczniom wszystkich klas lekcje interaktywną „Narodowe Święto Niepodległości”.

5

 

klasa II  ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Tarnowie i Dorota Zaród: 

Podczas wizyty na cmentarzu w dniu 5 listopada  postanowiliśmy odwiedzić miejsca pamięci narodowej, łącząc tradycję zapalania zniczy z okazji Zaduszek oraz zbliżające się Święto Niepodległości.Pierwszy był pomnik ofiar drugiej wojny światowej. Odczytaliśmy daty i obliczyliśmy, że ta wojna trwała 6 lat. Tam zapaliliśmy pierwsze znicze.

1

Następnie odnaleźliśmy pomnik ofiar Sybiru i Katynia. Zapłonęły kolejne znicze, odmówiliśmy modlitwę za zmarłych. Na koniec oddaliśmy hołd żołnierzom poległym w Powstaniu Styczniowym – 1863 roku. Uczciliśmy ich pamięć minutą ciszy oraz ogniem zapalonych zniczy.

3

Bardzo się zdziwiliśmy, że Polska tak wiele lat musiała walczyć o niepodległość. Teraz żyjemy w wolnym kraju. Jesteśmy wdzięczni wszystkim, którzy walczyli o wolność. Podczas zajęć sprawdzaliśmy naszą wiedzę o Polsce, jej symbolach narodowych, najważniejszych miastach i historii.

Na lekcji z tabletami, korzystając z aplikacji Mamy Niepodległą!  napisaliśmy życzenia do projektowych przyjaciół z okazji Święta Niepodległości.

2

Wykonaliśmy także na tabletach wszystkie zadania lekcji interaktywnej przygotowane przez panią Joasię, wychowawczynię Superklasy z Konina Żagańskiego. Bardzo Pani dziękujemy. W dniu 14 listopada cała szkoła obchodziła Święto Niepodległości. Nasza klasa zaśpiewała na tej uroczystości piosenkę „Przybyli ułani”.

3

 

klasa II a  z Zespołu Szkół Nr 3 im. Lotników Polskich w Pile i ja:

Z wielkim zainteresowaniem obejrzeliśmy film pt. “Kto ty jesteś?”. Utrwaliliśmy nazwy i wygląd polskich symboli narodowych. Poznaliśmy legendę o Lechu i orle białym. Zaciekawiły nas obrazy przedstawiające godło w różnych czasach. Sami opisaliśmy współczesne. Korzystaliśmy  z pięknych encyklopedii i albumów o Polsce. Zrobiliśmy piękne kotyliony! Będą wspaniałą ozdobą podczas szkolnych uroczystości.

IMG_20141104_135551

 

Zapaliliśmy wirtualny znicz nieznanemu legioniście. Rozmawiając o wolnej i niepodległej Polsce nie zapomnieliśmy o tych, którzy poświęcili swe życie za ojczyznę. Wykorzystaliśmy stronę internetową Muzeum im. Józefa Piłsudskiego, która przewodziła tej akcji. Tylko jedno kliknięcie sprawiło, że my młodzi Polacy pamiętaliśmy o ich odwadze i poświęceniu. Każdy z nas zapisał imię i nazwisko legionisty na papierowym zniczu.

IMG_20141112_123810

Chcieliśmy Święto Niepodległości uczcić razem z partnerami projektu oraz kolegami ze szkoły. Postanowiliśmy zrobić dla nich komiks w tablecie, w aplikacji Comiks Head Lite. To chyba fajny pomysł? Wykorzystaliśmy doskonale wszystkim znany wiersz Władysława Bełzy “Kto ty jesteś?”.

Przechwytywanie

11

 

Była też inscenizacja piosenki “Przybyli ułani”.

https://www.youtube.com/watch?v=6QYgimQuOmo

 

I nasze chmury wyrazowe, stworzone wokół tematu POLSKA, w aplikacji Word Art.

6

7

 

Wisienką na uroczystym torcie była wideokonferencja między uczniami z Kamieńca Wrocławskiego i Piły. Były quizy patriotyczne, śpiewy pieśni i piosenek niepodległościowych. Wspaniałe przeżycie – radość, zachwyt i oklaski!!! 

Aleksandra Schoen - Kaminska
Pozostałe wpisy Aleksandra Schoen - Kaminska (Zobacz wszystkie)
Podoba się? Podziel się z innymi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment dwa is processed.