Zabawki, które kupujemy dla naszych dzieci mogą czasami posłużyć do stworzenia niestandardowych zajęć językowych. Na jednych z ostatnich zajęć stwierdziłam, że pobawimy się w teatr. Oczywiście, aby przeprowadzić takie zajęcia, trzeba już dobrze znać grupę i wiedzieć choćby, że nikt się nie obrazi ani nie będzie się wstydził. Na szczęście kukiełki rozwiązują sprawę ujawnienia twarzy, ponieważ aktorzy się po prostu chowają.
Ponieważ w przypadku moich uczniów był to poziom B2 (język hiszpański) i kukiełki miałam akurat zwierzęce, świetnie skomponował się ten pomysł z wprowadzeniem onomatopei zwierzęcych, słownictwa i niektórych bardziej już zaawansowanych nazw zwierząt.
Studentki same wybrały kilka kukiełek, które potem użyły do opowiedzenia historii. Dodatkową atrakcją było szukanie kukiełek schowanych w szkole przed zajęciami.
Ponieważ znam tę grupę bardzo dobrze, poprosiłam, aby stworzyły opowiadanie dla mojego synka i obiecałam, że pokażę im potem nagraną jego reakcję. Specjalnie dla niego stworzyły historyjkę z morałem.
Najważniejsze dla mnie było to, że także podczas omawiania scenariusza dziewczyny starały się mówić po hiszpańsku, cały czas ćwicząc ten język.
Weronika Górska-Wolniewicz – nauczycielka języka hiszpańskiego, metodyk z zakresu użycia TIK w nauczaniu (współautorka programu studiów podyplomowych na SWPS w Poznaniu) oraz ludolog z zamiłowania (członek PTN, PTBG, PAD). W czasie wolnym trener stepu amerykańskiego. Więcej informacji na stronie www.edubawa.pl.
programu edukacji empatycznej poprzez musicale “Poza słowami”,
certyfikowana trenerka Minimediacji SNO, trenerka języka serca.
Współorganizatorka IV edycji kursu Praktyka Współczucia (2022/2023).
Organizatorka i trenerka poznańskich grup ćwiczeniowych: empatycznej,
z Minimediacji SNO oraz Kręgów Naprawczych w Poznaniu.
Asystentka certyfikowanej trenerki NVC Agnieszki Pietlickiej.
- NVC w przedszkolu: klucz do empatycznej komunikacji – świadectwa. - 7 października 2024
- Od kar i nagród do mikrokręgów – czyli sprawiedliwość naprawcza w poznańskim przedszkolu 178. - 11 lipca 2019
- Szkoła zbudowana na systemie sprawiedliwości naprawczej? – To możliwe. - 7 czerwca 2019
3 odpowiedzi na “Teatr kukiełkowy i nauka języka”
Podobny pomysł wykorzystaliśmy w trakcie Dni Głośnego Czytania. Uczniowie starsi czytali młodszym bajki polsko-angielskie z użyciem samodzielnie wykonanych kukiełek.
Pozdrawiam z Inowrocławia
Cudownie, a z czego były kukiełki?
Kukiełki zrobiono z kolorowego papieru, miały kształt zwierząt występujących w opowiastkach, a osadzone były na plastikowych słomkach do napojów. Proste, szybkie, łatwe do wykonania.