Oto sposób na inne „podanie” materiału filmowego na zajęciach językowych. Możemy tutaj wykorzystać nasze ulubione TIK 🙂
Propozycja dla osób posiadających choćby jeden komputer/tablet w sali lekcyjnej.
Wybieramy sobie różne śmieszne/ciekawe/pasujące do tematu etc. filmy i robimy z nich montaż bądź posługujemy się już istniejącym, np takim (mimo że po hiszpańsku, może posłużyć także na zajęcia z innego języka). Można też wykorzystać filmy z serii ukryta kamera, np. takie. Filmiki muszą być naprawdę króciutkie, około minuty najlepiej.
Przygotowujemy opisy tego co się dzieje w danych fragmentach składanki. Z filmami i opisami idziemy na zajęcia.
Wyjaśniamy uczniom ich zadanie: 1 osoba ogląda nic nie mówiąc, następnie opowiada innym co zobaczyła,pozostałe osoby w momencie oglądania mają czas zapoznać się z opisami i gdy koleżanka/kolega opowiada – muszą wybrać odpowiedni fragment, następnie inny uczeń ogląda kolejny fragment i tak dalej.
W naszej szkole grupki są malutkie, ale myślę, że przy większych można by podzielić klasę na parę grup i trzeba by wtedy mieć więcej tabletów/laptopów oraz zestawów opisów.
Ciekawym zadaniem przy tego typu ćwiczeniach jest też poproszenie uczniów o obserwację reakcji ucznia oglądającego film i porównanie jej ew. z reakcją całej grupy, o ile decydujemy się na końcu obejrzeć jeszcze raz cały montaż ze wszystkimi. Może to być dobry wstęp do dyskusji na temat różnego odbioru filmów, w zależności od wieku/płci/doświadczenia, etc.
Weronika Górska-Wolniewicz – nauczycielka języka hiszpańskiego, metodyk z zakresu użycia TIK w nauczaniu (współautorka programu studiów podyplomowych na SWPS w Poznaniu) oraz ludolog z zamiłowania (członek PTN, PTBG, PAD). W czasie wolnym trener stepu amerykańskiego. Więcej informacji na stronie www.edubawa.pl.
programu edukacji empatycznej poprzez musicale “Poza słowami”,
certyfikowana trenerka Minimediacji SNO, trenerka języka serca.
Współorganizatorka IV edycji kursu Praktyka Współczucia (2022/2023).
Organizatorka i trenerka poznańskich grup ćwiczeniowych: empatycznej,
z Minimediacji SNO oraz Kręgów Naprawczych w Poznaniu.
Asystentka certyfikowanej trenerki NVC Agnieszki Pietlickiej.
- NVC w przedszkolu: klucz do empatycznej komunikacji – świadectwa. - 7 października 2024
- Od kar i nagród do mikrokręgów – czyli sprawiedliwość naprawcza w poznańskim przedszkolu 178. - 11 lipca 2019
- Szkoła zbudowana na systemie sprawiedliwości naprawczej? – To możliwe. - 7 czerwca 2019