Pomysł na polepszenie uczniom humoru za pomocą poszerzonej rzeczywistości

Jest sporo różnych zadań, które nauczyciele języka obcego stosują na zajęciach, aby zintegrować grupę. Wśród nich możemy wyróżnić takie, które mają także na celu polepszenie humoru ospałym/zniechęconym/smutnym…uczniom. Na pewno znają Państwo „zabawę” w komplementy: przygotowuje się uczniom ładne karteczki, mogą być w malutkich kopertkach,  rozdaje się każdemu uczniowi ilość równą ilości uczniów – 1 (w przypadku większych grup, można by podzielić klasę na mniejsze grupy i potem już postępować wg. dalszego opisu). Następnie prosi się uczniów o napisanie czegoś miłego w L2 oczywiście, nieszablonowego komplementu – na każdej karteczce dla jednego kolegi/koleżanki. Potem uczniowie sobie czytają owe liściki.

Zamiast tradycyjnych karteczek można by się pokusić o ucyfrowienie wiadomości, wykorzystując np. aplikację colAR Mix. Myślę, że szablon  z napisem Dot Day (ten wypróbowałam na moim tablecie) byłby odpowiedni do tego zadania.

Potrzebne będą oczywiście wydrukowane kartki z tym szablonem. Może warto ograniczyć się do max 2, ponieważ stworzenie takiego „liściku ” będzie troszkę dłużej trwało niż przy tradycyjnej formie. Po napisaniu wiadomości (można też przygotować dla młodszych – ew. starszych, których znamy i wiemy, że się nie obrażą – kredki czy pisaki, aby udekorować komplementy) wystarczy przekazać sobie wzajemnie te karki. Teraz będą potrzebne tablety/smartfony z zainstalowaną aplikacją colAR do odczytania – nawet jeśli pracujemy w środowisku BYOD (bring your own device – czyli wykorzystujemy prywatny sprzęt uczniów), to możemy poinstalować te aplikacje w czasie gdy uczniowie tworzą swoje dzieła na papierze.

Na razie testowałam to tylko z moim siostrzeńcem, wyszło ciekawie. Dzięki AR można oglądać w trójwymiarze skończone dzieło, z różnych stron. Poza tym akurat ten szablon po naciśnięciu odpowiedniego przycisku na tablecie zmieniał się parokrotnie co urozmaica przekaz. Myślę, że pokoleniu Cyfrowych Tubylców się spodoba 🙂 A i ze starszymi warto spróbować.


Weronika Górska-Wolniewicz – nauczycielka języka hiszpańskiego, metodyk z zakresu użycia TIK w nauczaniu (współautorka programu studiów podyplomowych na SWPS w Poznaniu) oraz ludolog z zamiłowania (członek PTN, PTBG, PAD). W czasie wolnym trener stepu amerykańskiego. Więcej informacji na stronie www.edubawa.pl.

Weronika Górska-Wolniewicz
Podoba się? Podziel się z innymi.

5 odpowiedzi na “Pomysł na polepszenie uczniom humoru za pomocą poszerzonej rzeczywistości”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.