Jest sporo różnych zadań, które nauczyciele języka obcego stosują na zajęciach, aby zintegrować grupę. Wśród nich możemy wyróżnić takie, które mają także na celu polepszenie humoru ospałym/zniechęconym/smutnym…uczniom. Na pewno znają Państwo „zabawę” w komplementy: przygotowuje się uczniom ładne karteczki, mogą być w malutkich kopertkach, rozdaje się każdemu uczniowi ilość równą ilości uczniów – 1 (w przypadku większych grup, można by podzielić klasę na mniejsze grupy i potem już postępować wg. dalszego opisu). Następnie prosi się uczniów o napisanie czegoś miłego w L2 oczywiście, nieszablonowego komplementu – na każdej karteczce dla jednego kolegi/koleżanki. Potem uczniowie sobie czytają owe liściki.
Zamiast tradycyjnych karteczek można by się pokusić o ucyfrowienie wiadomości, wykorzystując np. aplikację colAR Mix. Myślę, że szablon z napisem Dot Day (ten wypróbowałam na moim tablecie) byłby odpowiedni do tego zadania.
Potrzebne będą oczywiście wydrukowane kartki z tym szablonem. Może warto ograniczyć się do max 2, ponieważ stworzenie takiego „liściku ” będzie troszkę dłużej trwało niż przy tradycyjnej formie. Po napisaniu wiadomości (można też przygotować dla młodszych – ew. starszych, których znamy i wiemy, że się nie obrażą – kredki czy pisaki, aby udekorować komplementy) wystarczy przekazać sobie wzajemnie te karki. Teraz będą potrzebne tablety/smartfony z zainstalowaną aplikacją colAR do odczytania – nawet jeśli pracujemy w środowisku BYOD (bring your own device – czyli wykorzystujemy prywatny sprzęt uczniów), to możemy poinstalować te aplikacje w czasie gdy uczniowie tworzą swoje dzieła na papierze.
Na razie testowałam to tylko z moim siostrzeńcem, wyszło ciekawie. Dzięki AR można oglądać w trójwymiarze skończone dzieło, z różnych stron. Poza tym akurat ten szablon po naciśnięciu odpowiedniego przycisku na tablecie zmieniał się parokrotnie co urozmaica przekaz. Myślę, że pokoleniu Cyfrowych Tubylców się spodoba 🙂 A i ze starszymi warto spróbować.
Weronika Górska-Wolniewicz – nauczycielka języka hiszpańskiego, metodyk z zakresu użycia TIK w nauczaniu (współautorka programu studiów podyplomowych na SWPS w Poznaniu) oraz ludolog z zamiłowania (członek PTN, PTBG, PAD). W czasie wolnym trener stepu amerykańskiego. Więcej informacji na stronie www.edubawa.pl.
programu edukacji empatycznej poprzez musicale “Poza słowami”,
certyfikowana trenerka Minimediacji SNO, trenerka języka serca.
Współorganizatorka IV edycji kursu Praktyka Współczucia (2022/2023).
Organizatorka i trenerka poznańskich grup ćwiczeniowych: empatycznej,
z Minimediacji SNO oraz Kręgów Naprawczych w Poznaniu.
Asystentka certyfikowanej trenerki NVC Agnieszki Pietlickiej.
- NVC w przedszkolu: klucz do empatycznej komunikacji – świadectwa. - 7 października 2024
- Od kar i nagród do mikrokręgów – czyli sprawiedliwość naprawcza w poznańskim przedszkolu 178. - 11 lipca 2019
- Szkoła zbudowana na systemie sprawiedliwości naprawczej? – To możliwe. - 7 czerwca 2019
5 odpowiedzi na “Pomysł na polepszenie uczniom humoru za pomocą poszerzonej rzeczywistości”
Miłym rozwiązaniem są także karteczki przyklejane do pleców, uczniowie chodzą po klasie pisząc sobie dobre słowa. Poprawiająca humor karteczka 🙂
A, świetne, nie pomyślałabym akurat o tym zadaniu w ten sposób, ja to robię, ale przy zgadywance: kim jesteś:) Można też dać na czoło, jak się ma dobry klej, bo inaczej odpadają:) Dzięki za pomysł.
Bawiłam się tą aplikacją z uczniami. Wysłałam im link do pobrania, kolorowanki i odesłali mi zdjęcia zrobione w aplikacji. Wtedy byłam na zwolnieniu lekarskim i zdalnie kierowałam pracą w tableszytach http://kropka-dot.blogspot.com/2013/09/aplikacja-colar-iii-c-sp-13-w-olsztynie.html
Hej, dopiero teraz zobaczyłam ten wpis, dzięki Jola, super:)
[…] … i WiOO · O blogu · Superbelfrzy – razem i osobno · Kalendarz Superbelfra · Moodle · Kontakt · Superbelfrzy RP nowoczesna szkoła TIK w edukacji … […]