Kostki, które przygotowałyśmy dla naszych uczniów można wykorzystać w codziennej pracy z dziećmi, z młodzieżą, ale także z dorosłymi. Rozdając uczniom lub uczestnikom zajęć kostkę możemy w dynamiczny, kreatywny sposób przeprowadzić rundę otwierającą lub podsumowującą lekcje.
Sprawdzą się podczas zajęć z wychowawcą, lub podczas klasowej dyskusji, którą zaplanujemy po trudnej sytuacji, którą musimy rozwiązać. Każdy uczeń po kolei rzuca kostką i kończy rozpoczęte na wylosowanej ścianie zdanie.
Kostki możemy wykorzystać zarówno w pracy indywidualnej jak i grupowej, świetnie sprawdzają się w parach, a nawet większych zespołach. Taką pomocą dydaktyczną zachęcimy uczniów do wyrażania swoich opinii, myśli, poszerzania słownictwa, budowania zdań, tworzenia historyjek, a co najważniejsze w kontekście uczniów z SPE, w tym uczniów z autyzmem lub ZA kształtować możemy umiejętności komunikacyjne i społeczne. Dzięki kostkom nasi uczniowie chętnie rozpoczynają rozmowę, włączają się w dyskusje i wyrażają swoje myśli.
Nasi uczniowie. klasy 3P na zakończenie lekcji funkcjonowania osobistego i społecznego, której tematem były emocje, wykorzystali kostki do określenia dzisiejszych odczuć związanych z rozpoczęciem ogólnopolskiego projektu i rozmowy z jego uczestnikami.
Podczas lekcji przysposobienia do pracy, uczniowie wykorzystali kostki w końcowej fazie zajęć. Pozwoliło nam to w bardzo szybki sposób uzyskać informację zwrotną na temat przeprowadzonych lekcji. Uczniowie kończąc zdania opowiedzieli: Co zapamiętali z lekcji? Jaka forma zajęć najbardziej im odpowiada i dlaczego? Co sprawiło im największą trudność? Co spodobało im się najbardziej? Wykorzystanie kart pozwala spojrzeć na lekcję z perspektywy ucznia. Ma to ogromne znaczenie, ponieważ pomaga zaplanować kolejne zajęcia w taki sposób, aby były nie tylko atrakcyjne ale przede wszystkim efektywne.
Takie kostko możecie tworzyć sami, dostosowując ich tematykę do potrzeb lekcji.
KOSTKI POBIERZ TUTAJ
Print Friendly, PDF & Email
- PRZYCZYNY ZACHOWAŃ TRUDNYCH U UCZNIÓW ZE SPE - 16 lutego 2025
- Poczekajki dla uczniów - 29 grudnia 2024
- 3 GRUDNIA- MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ - 29 listopada 2024