W ostatnim czasie gry planszowe, czy stolikowe przeżywają renesans. Uczniowie coraz chętniej i częściej sięgają do różnorodnego rodzaju gier. Warto, by swój wolny czas spędzali z ich wykorzystaniem.
Domino, warcaby i bierki, to gry, które jako pierwsze chcemy zaprezentować, bo cieszyły się największym powodzeniem wśród uczniów naszej szkoły specjalnej.
Ja i Jola Majkowska zainspirowałyśmy uczniów niepełnosprawnych intelektualnie do tego, aby samodzielnie przygotowali gry planszowe z dostępnych w domu, czy w klasie materiałów.
Okazało się, że kreatywność uczniów jest nieskończona i zaskoczyła nas bardzo. Podczas lekcji przysposobienia do pracy sami wybrali gry, które chcieliby wykonać i opracowali do nich instrukcje.
Konieczne okazało się natychmiastowe przetestowanie tych prac, zapewniam, że radość i satysfakcja uczniów z wykonanych gier była ogromna, bo kolejny raz przekonali się, że wystarczy chcieć. I wcale nie pieniądze ani posiadanie luksusowych gier jest wyznacznikiem dobrej zabawy.
Efekty pracy przedstawiamy na poniższych zdjęciach.
Warto inspirować uczniów do takich działań, bo tym chętniej korzystają z gier im większy jest ich wkład w ich stworzenie. Kolejne propozycje wytworów naszych wychowanków już niebawem opiszemy na blogu.
Print Friendly, PDF & Email
- Jak rozwijać mocne strony uczniów? - 9 września 2024
- Jak rozmawiać z dziećmi o dysfunkcyjnych zachowaniach ich kolegów? - 6 września 2024
- Praca w zróżnicowanej klasie - 3 września 2024
2 odpowiedzi na “Gry stolikowe”
Wspaniałe i inspirujące. Od tygodni głowię się, jak znaleźć pieniądze na domino. dzięki!
Wiem, co masz na myśli 🙂