Niniejszy poradnik powstał z myślą o nauczycielach, którzy szukają pomocy na temat aplikacji Google Classroom. Zawarłem tu informacje co należy zrobić aby wdrożyć pakiet G Suite – niezbędna czynność, aby uzyskać dostęp do Classroom – jak pracować z aplikacją, oraz podałem kilka wskazówek, na które warto zwrócić uwagę.
Są to moje własne doświadczenia, zebrane podczas kliku lat pracy. Dodam, że na co dzień nie jestem informatykiem, a pracuję jako nauczyciel języka angielskiego, uczyłem się tej aplikacji sam i w taki sam sposób chciałem ją Wam przedstawić – prostymi słowami.
Pamiętajcie, że Classroom ulega co jakiś czas aktualizacjom dlatego poradnik będę starał się też w miarę aktualizować.
Miłej pracy rodacy! 🙂 Google-Classroom.pdf
Plik aktualizowany: https://goo.gl/hojasg
- Walentynkowe wypieki - 17 lutego 2019
- Ask an American – wieści z projektu - 20 stycznia 2019
- Uczniowie na YouTube: “Ask an American” - 27 października 2018
2 odpowiedzi na “Google Classroom – mały poradnik nauczyciela”
Jestem studentem, na mojej uczelni mamy przestarzałą platformę blackboard i szukałem czegoś, co będzie mocnym argumentem by zastąpić to na Google Classroom. Chyba znalazłem 🙂
Odnośnie do zakładania kont w G-Suite: stosuję tylko pobieranie danych z pliku CSV. Autor pisał, że nigdy mu się to nie udało. Być może rzecz w tym, że Excel w pliku CSV daje średniki (a przecież to „comma-separated values”) a nie przecinki (opcja znajdź i zamień np. w Notatniku pomoże). W Excelu tabelkę należy dobrze przygotować: nie może być dodatkowych kolumn, bo Excel dodaje puste pola (dodatkowe średniki po ostatniej kolumnie), a w wierszu nagłówkowym zawsze daję „email address,first name,last name,password”. Wtedy jest OK.