Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną mają ogromne problemy z opanowaniem umiejętności odczytywania godzin na tradycyjnym, analogowym zegarze oraz z obliczeniami zegarowymi. Mimo, że utrwalamy te umiejętności na wiele sposób i przy każdej nadarzającej się okazji nie każdy uczeń jest w stanie opanować w zadawalającym stopniu tę umiejętność.
Polecamy interaktywne zegary, które świetnie sprawdzą się na aktywnej tablicy, czy tablecie. Gdzie z nich skorzystać opisałyśmy w tym poście: ZEGARY NA TABLICE.
Warto także skorzystać z tradycyjnych form pracy wykorzystując spersonalizowane karty pracy, z tarczami zegarowymi. Tarcze możemy wygenerować na dwa sposoby. W jednym z nich to uczniowie będą musili dorysować we właściwych miejscach wskazówki, które wskażą godzinę, a w innym przypadku odczytać godzinę na tarczy i zapisać ją poniżej.
Gdzie takie karty za pomocą kilku kliknięć można wygenerować, lub edytować i pobrać.
Print Friendly, PDF & Email
- 3 GRUDNIA- MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ - 29 listopada 2024
- Jak wygenerować piosenkę za pomocą AI? - 13 listopada 2024
- Edukacja patriotyczna i obywatelska przyjazna uczniom. Inspiracje i pomysły na zajęcia. - 24 października 2024