El bazar – pomysł na wykorzystanie gry towarzystkiej na języku obcym


Na blogu staramy się pokazywać głównie możliwości narzędzi i rozwiązań bezpłatnych, ale przecież warto podzielić się czasem ciekawym zastosowaniem produktów komercyjnych, których w naszej szkolnej praktyce też jest dużo. Poniżej przykład interesującego wykorzystania gry firmy REBEL [przyp. adminki]

Gra firmy REBEL być może jest Państwu znana z domowych zabaw z dziećmi. Poniższy artykuł ma na celu zachęcenie do wykorzystania pewnych jej elementów na zajęciach z języka obcego.

IMG_20140805_151247

Oryginalnie gra składa się z kart z obrazkami z paru różnych kategorii, z żetonów oraz z elementów drewnianych i sznurka. Za pomocą elementów drewnianych i sznurka układa się słowo wylosowane spośród przygotowanych kart. Należy przy tym podać kategorię z jakiej jest to słowo, namalowaną na karcie.

Te właśnie elementy drewniane oraz sznuerk wspaniale się sprawdzają na lekcjach języka obcego, pobudzając wyobraźnię uczniów i zapewniając wiele dobrej zabawy przy nauce.  Zapewne  mogły by zostać  także wykorzystane na innych przedmiotach.

Zabawa polega na ułożeniu z dowolnych elementów jakiegoś słowa, które akurat ćwiczmy. Można te słowa wcześniej określić, pisząc je np. na karteczkach, może to być słownictwo z jakiegoś konkretnego tekstu, nad którym właśnie pracujemy.

Grać możemy w parach lub grupach. Zasada, którą u nas wprowadzam brzmi: nie wolno podpowiadać za pomocą słów. Jeśli osoba/grupa odgadująca ma problem z znalezieniem odpowiedzi, można dodatkowo ułożyć „wskazówkę”.

Oczywiście trzeba dobrze wybrać zajęcia, na których zastosujemy tę grę,  bo trudno  układać słowa abstrakcyjne. W naszej akademii wykorzystaliśmy elementy z gry El Bazar między innymi na lekcji o Czerwonym Kapturku. Słowa typu: las, wilk, koszyk, Czerwony Kapturek, siekiera łatwo było uczniom odgadnąć.

Poniżej bohater pewnego uwielbianego nie tylko przez dzieci filmu – ułożony przez uczennicę języka hiszpańskiego w kategorii jedzenie.

IMG_20140805_151337

Jeśli ktoś nie ma tej gry w domu, można wyciąć elementy z papieru lub przygotować je z plasteliny. Warto by spróbować użyć liści, kasztanów, orzechów… A może zachęcić by uczniów do stworzenia tego typu gry z tego co mają w domu?

 


Weronika Górska-Wolniewicz – nauczycielka języka hiszpańskiego, metodyk z zakresu użycia TIK w nauczaniu (współautorka programu studiów podyplomowych na SWPS w Poznaniu) oraz ludolog z zamiłowania (członek PTN, PTBG, PAD). W czasie wolnym trener stepu amerykańskiego. Więcej informacji na stronie www.edubawa.pl.

Weronika Górska-Wolniewicz
Podoba się? Podziel się z innymi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.