Szukasz sposobów, jak zastosować celowe wykorzystanie narzędzi cyfrowych z metodą projektu i stopniowaniem umiejętności, przy jednoczesnej realizacji podstawy programowej?
Zastanawiasz się, jak połączyć poszczególne lekcje, by uczeń miał poczucie zwiększania swoich umiejętności, a jednocześnie czuł się zmotywowany do działania?
Joanna Waszkowska przedstawia sposób na zaaranżowanie planu pracy z daną klasą w oparciu o połączone założenia SAMR, scaffolding, PBL i gamifikacji.
Nagranie webinarium: tutaj
Prezentacja: tutaj
Nauczanie wzrastające, to nie tylko obserwowanie przez ucznia własnego postępu, ale również używanie różnych narzędzi i stymulatorów, pozwalających na wytworzenie pozytywnych emocji związanych z operowaniem wiedzą i treningiem umiejętności. Metoda ta bazuje na kompetencjach miękkich, ważniejszych w edukacji, gdyż budujących trwałe związki z procesem nauczania, przetwarzania wiedzy, używania jej w praktyce, przy skupieniu na potrzebach zespołu.
Joanna Waszkowska, nauczycielka języka polskiego w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 5 w Sosnowcu, należąca do grupy Superbelfrzy RP, autorka bloga http://uczycielnica.blogspot.com/
- poZdrówko #4 Jak wdrażać zmianę i nie zwariować? - 20 marca 2019
- poZdrówko #3 Nauczycielu, doceń (się)! - 22 lutego 2019
- poZdrówko #2 w pigułce - 20 lutego 2019