Zbliża się mundial, więc nie może w naszej szkole zabraknąć działań z nim związanych, przy okazji doskonalących pewne umiejętności, niwelujących dysfunkcje i wyrównujących deficyty w zakresie np. logicznego myślenia i orientacji przestrzennej, percepcji wzrokowej, poszerzania słownictwa.
Spinnery, to ulubiona zabawka dzieci. Wskazuje się na wiele pozytywnych oddziaływań, które niosą za sobą zabawy spinnerem.
Bez wątpienia możemy zaliczyć do nich relaksację, ćwiczenia w skupianiu uwagi, ćwiczenia koncentracji, koordynacji wzrokowo-ruchowej ale także usprawnianie manualne i motoryczne. Dodatkowe posłużyć nam może do utrwalania zdobytej wiedzy i np. poszerzania słownictwa.
My tym razem proponujemy zastosowanie spinnerów w celu utrwalenia nazw państw biorących udział w mundialu i rozpoznawanie ich flag.
Jak można zagrać wykorzystując nasz spinnery?
Zasady gry- zastosowanie katy pracy ze spinnerem.
1. Karta dotyczy rozpoznawania flag, przypisywania ich do poszczególnych państw biorących udział w mundialu.
Uczniowie(2-3 osoby) kręcą spinnerem losują 3 flagi. ich zadaniem jest wskazanie jakich to państw falgi, a po prawidłowo udzielonej odpowiedzi dzieci odszukują flagi na karcie pracy i je zaznaczają poprzez skreślenie swoim kolorem mazaka. Wygrywa ta osoba, która zakreśli najwięcej obrazków. Możemy ustalić, że gramy tak długo, aż nie zakreślimy wszystkich obrazków, lub ustalić czas np. 10 minut.
Inna opcja gry może polegać na tym, że dziecko zakreśla w taki sposób obrazki, aby jako pierwsze zdobyć rząd poziomy lub pionowy. Dla starszych dzieci można pokusić się o konieczność wskazania np.liczby mnogiej wylosowanych państw. Dodatkowo dzieci mogą mieć za zadanie np. układać zdania z wylosowanymi.
2. Zaznaczamy na spinnerze tylko jedno ramię, które będzie wskazywało wylosowaną flagę. Po jej wylosowaniu dzieci muszą nazwać państwo, którego symbolem jest ta flaga. Następnie do specjalnie przygotowanej do tego ćwiczenia karty pracy dzieci wpisują nazwę państwa. stolicy, walutę oraz język urzędowy. Te informacje uczniowie mogą pozyskać z różnych źródeł np. z katalogu, atlasu, internetu.Jeśli uczeń nie zna odpowiedzi, wpisuje krzyżyk.
Przykładowy spinner i plansza. Więcej kart pracy pobierzesz TUTAJ:
Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska, nauczycielki ZSS w Kowanówku, autorki blogów edukacyjnych www.specjalni.pl, www.tikzklasa.blogspot.com, trenerki, prowadzące szkolenia z zakresu nowoczesnych technologii oraz prelegentki na ogólnopolskich konferencjach i autorki publikacji. Ekspertki ds. awansu zawodowego nauczycieli. W 2017 roku w uznaniu szczególnych osiągnięć edukacyjnych i wychowawczych otrzymały Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej.
Absolwentka UAM w Poznaniu, na kierunku pedagogika specjalna- rewalidacja i rehabilitacja osób niepełnosprawnych intelektualnie. Ukończyła studia podyplomowe z matematyki,informatyki i logopedii, jest Trenerem Umiejętności Społecznych-TUS.Trenerka i metodyczka edukacji specjalnej, włączającej i cyfrowej. Ekspertka w projektach dotyczących edukacji włączającej, w tym “włącz-popojutrze”. Pasjonatka nowoczesnych technologii. Prowadzi warsztaty i szkolenia Rad Pedagogicznych. Prowadzi zajęcia ze studentami kierunków: oligofrenopedagogika i spektrum autyzmu.
Współprowadzi bloga edukacyjnego www.specjalni.pl i platformy szkoleniowej http://www.szkolenia.specjalni.pl/Ekspertka ds. awansu zawodowego nauczycieli. Należy do społeczności Superbelfrzy RP. W 2017 r. otrzymała Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej za szczególne osiągnięcia edukacyjne i wychowawcze. Trenerka Asów Internetu i Fundacji Szkoły z Klasą. Jest czynną Ambasadorką programu eTwinning. Ambasadorka programu Edu 360- Dell Technologies, członkini Rady Programowej Fundacji Orange.
Print Friendly, PDF & Email
- Tarcza empatycznej edukacji - 5 października 2025
- Darmowe materiały na początek roku szkolnego – wyprawka wartości, skrzydła dzieci i kodeksy klasowe - 30 sierpnia 2025
- WSZYSTKO O ZRÓŻNICOWANEJ KLASIE - 31 lipca 2025

